VÄLJAVÕTE TALLINNA
PÄÄSKÜLA GÜMNAASIUMI 2015/2016; 2016/2017; 2017/2018 ÕPPEAASTATE SISEHINDAMINSE
ARUANDEST
4. SISEHINDAMISE
ARUANDE ANALÜÜSIV OSA
4.1 Eestvedamine ja juhtimine
Valdkonna eesmärgid
Kooli peamiseks eesmärgiks on olla õppiv
organisatsioon, kus väärtustatakse meeskonnatööd. Koolil on selged, kõikide
poolt aktsepteeritud eesmärgid. Kooli personal ja sidusgrupid on kaasatud
erinevate koostöövormide kaudu kooli arendustegevusse ja juhtimisse.
Eesmärgid
§ Kooli arendustegevusse on lisaks kooli töötajatele kaasatud
õpilasesindus, hoolekogu ja vanematekogu.
Tegevused eesmärkide elluviimiseks
§ Otsuste tegemisel arvestab juhtkond erinevate
osapoolte vajaduste ja ootustega. Ühistele väärtustele tuginevate eesmärkide
saavutamiseks kaasatakse õppenõukogu, hoolekogu ja õpilasesindus.
§ Igal nädalal toimub
infokoosolek koolitöötajatele. Olulisem koosolekul käsitletud info ja
vastuvõetud otsused edastatakse koolitöötajatele ja hoolekogule e-posti
kaudu.
Olulisemad tugevused
§ Kasvatustöösse on kaasatud lisaks
õpetajatele ka koolitöötajad (huvijuht, sotsiaalpedagoog, raamatukogutöötaja,
kantselei töötaja, garderoobitöötaja).
§ Toimiv „Koostööaeg“ (infovahetus,
lühikoolitused, grupitööd kooli arengut puudutavates küsimustes, arutlused
erinevate ainealaste ja aineüleste koostöövõimaluste üle).
§ Õpilasesindus osaleb aktiivselt
koolielus, korraldab rahulolu küsitlusi õpilaste hulgas ja esitab juhtkonnale
nendest tulenevaid ettepanekuid.
Olulisemad parendusvaldkonnad
§ Õpetajate teadlikkuse suurendamine
erinevate õppeainete sidususe vajalikkusest.
§ Sidusgruppide aktiivsem kaasamine
arvamuste avaldamiseks.
4.2 Strateegiline juhtimine ja
sisehindamine
Visioon selles
valdkonnas
Koolis on strateegilise
juhtimise ja planeerimisega seotud eri tasandite tegevused ja väljundid
(dokumendid) omavahel sidusad.
Õpetamise valdkonnas
kuuluvad tulemushindamise alla:
- õpilaste
õpitulemused, õpilaste saavutused olümpiaadidel, konkurssidel,
võistlustel;
§ üleriigilised tasemetööd, põhikooli
lõpueksamid ja riigieksamid.
Õpi- ja
töökeskkond – vastavuse hinnangu annavad vastavad institutsioonid.
Söökla toidu käitlemise
ettevõtte nõuetele vastavuse hinnangu annab prakeraažikomisjon ja Terviseameti
pisteliselt teostatavad kontrollid.
Küsitlustega mõõdame
huvigruppide rahulolu erinevate koolielu valdkondadega.
Õpetajate enesehindamise
aluseks on eneseanalüüs, arenguvestlus, statistika, õppejuhi hinnang.
Eesmärgid
§ Toimib regulaarne ja süsteemne sisehindamine.
§ Kooli alusdokumentide sidususe
tagamine.
Tegevused eesmärkide elluviimiseks
§ Korra aastas viiakse läbi kompleksne
sisehindamine ning koostati selle põhjal aruanne.
§ Kooli üldtööplaani koostatakse
koostöös õpetajate ja spetsialistidega.
Olulisemad tugevused
§ Erinevate huvigruppide tagasiside on
reaalseks aluseks kooli tegevuse parendamisel.
Olulisemad
parendusvaldkonnad
§ Dokumentatsiooni operatiivsem
vastavusse viimine muutunud õigusaktidega.
4.3 Personalijuhtimine
4.3.1
Personalivajaduse hindamine ja värbamine
Visioon selles valdkonnas
§ Personalivajaduse määramisel on
lähtekohaks organisatsiooni vajadused ning olemasolevate töötajate oskuste ja
arengupotentsiaali hindamine.
§ Koolis on tagatud kvalifitseeritud
kaadri olemasolu vastavalt õppeasutuse optimaalsele organisatsioonistruktuurile.
Vajadusel võimaldatakse täiendõpet.
Eesmärgid
- Välja on selgitatud
organisatsiooni optimaalne struktuur, mis võimaldab realiseerida õppeasutuse
eesmärgid ning tagada kooli jätkusuutlikkus.
§ Koolis töötab
kvalifikatsiooninõuetele vastav või seda omandav personal.
Tegevused eesmärkide
elluviimiseks
- Regulaarselt viiakse
läbi organisatsiooni struktuuri analüüs kvaliteetseks töö korraldamiseks.
§ Läbi on viidud
organisatsioonistruktuuri analüüs ning on kavandatud õppeasutuse optimaalne
struktuur.
§ Kool analüüsib erinevaid personaliga
seotud näitajaid: õpetajate vastavus kvalifikatsioonile, täienduskoolitus,
õpilaste ja õpetajate suhtarv, rahulolu töötingimuste ja eneserealiseerimise
võimalustega ning töökeskkonnaga.
§ Pedagoogide toetamine
kvalifikatsiooninõuetele vastava hariduse omandamisel.
§ Vajadusel kuulutatakse välja ja
viiakse läbi konkurss vabade ametikohtade täitmiseks.
Olulisemad tugevused
- Koolis on püsiv
õpetajaskond, ametikohad on täidetud.
- Õppeasutuses on hea
mikrokliima.
§ Pedagoogide vanuseline struktuur on
organisatsiooni arengu seisukohalt jätkusuutlik.
Olulisemad
parendusvaldkonnad
- Meeskonna koolituste
osakaalu suurendamine.
§ Võimaluste leidmine koolitöötajate
vaimse ja füüsilise tervise eest hoolitsemiseks.
4.3.2 Personali
kaasamine ja toetamine
Visioon selles
valdkonnas
Kooli personal on
motiveeritud osalema kooli eesmärkide kavandamisel ja elluviimisel.
Eesmärgid
- Kaasata kogu
õppeasutuse personal erinevate koostöövormide kaudu kooli
arendustegevusse.
§ Toetada ja kaasata uusi õpetajaid
(mentorlus) ja koostada infokogumik.
Tegevused eesmärkide
elluviimiseks
§ Direktsiooni nõupidamised toimuvad
kord nädalas.
§ Koolis toimuvad iganädalased info- ja
koostöökoosolekud kus arutatakse läbi planeeritud üritused ning tegevused
koolis. Analüüsitakse eelmisel nädalal toimunut ning lisandunud infot. Koostöös
valmivad erinevad koolielu puudutavad dokumendid.
§ Koolis töötavad töökeskkonna-
ja tervisenõukogu. Ajutisi töörühmi moodustatakse vastavalt vajadusele
direktori korraldusega.
§ Igale uuele töötajale määratakse
mentor.
§ Infokogumike kokkupanek.
Olulisemad tugevused
§ Kogu personal on kaasatud vahetult
kooli arendustegevusse töörühmade ja töökoosolekute kaudu.
§ Koolis toimib direktori ja õppejuhi
arenguvestluste süsteem pedagoogilise personaliga.
Olulisemad
parendusvaldkonnad
§ Järjepidev ametijuhendite vastavusse
viimine uue kaasajastatud nõuetega.
§ Mentroluse süsteemi väljatöötamine.
4.3.3 Personali
hindamine ning motiveerimine
Visioon selles
valdkonnas
Töötajad on teadlikud oma
tugevustest ja nõrkustest ning on motiveeritud otsima uusi võimalusi
enesetäiendamiseks.
Eesmärgid
- Regulaarsed
arenguvestlused (eesmärgistatus ja tagasisidestatus).
§ Enesetäiendamise võimaluste leidmine
ja kasutamine.
§ Tulemusliku töö märkamine ja
saavutuste tunnustamine.
Tegevused eesmärkide
elluviimiseks
§ Reflektsioon 2 x korda aastas 1)
enesehindamine 2) arenguvestlused töötajatega ja analüüs.
§ Rahuloluküsitluste läbiviimine
töötajatele.
§ Erinevate koolituste ja ühisürituste
korraldamine kollektiivile.
Olulisemad tugevused
- Koostöös uuendatud
tunnustamise kord.
§ Koolis on toimiv arenguvestluste
süsteem.
§ Koolis viiakse läbi töötajate
rahuloluküsitlusi.
Olulisemad
parendusvaldkonnad
- Töötada välja
eneseanalüüsi alused mittepedagoogilisele personalile.
§ Motiveerimise- ja tunnustamise
korra kasutusele võtmine.
§ Arenguvestluste eesmärgistatus
4.3.4 Personaliga
seotud tulemused
Personali saavutused
- Tegutsetakse ühtse
meeskonnana.
§ Jagatakse kolleegide vahel koolitusel
saadud teadmisi ja oskusi.
Täienduskoolitus
Sise- ja meeskonnakoolitused
ning õpetajad osalevad üldarendavatel ja ainealastel koolitustel.
Personali rahulolu
Personali rahulolu
selgitatakse välja arenguvestlustel ja rahuloluküsitlustega. Tulemused
näitavad, et õpetajad on rahul nii tööõhkkonna kui muude tingimustega.
4.3.5 Personali
arendamine
Visioon selles
valdkonnas
Koolis töötab personal,
kes lähtub oma tegevustes õpilase arenguvajadustest, on loov ja asjatundlik
ning motiveeritud enesearendamiseks.
Eesmärgid
§ Kvalifitseeritud personali olemasolu.
§ Arenguvestlusel efektiivne ja
motiveeriv tagasiside.
§ Töötajate toetatud
eneseanalüüsioskus.
§ Kooli töötajate valmisolek erinevates
kriisisituatsioonides tegutsemiseks.
Tegevused eesmärkide
elluviimiseks
§ Personali arengu vajaduse aluseks on
erinevad analüüsid (sisehindamine, õppeaasta kokkuvõte, töötajate eneseanalüüs
jms).
§ Igal aastal toimub vähemalt kaks
meeskonna koolitust kogu personalile.
§ On koostatud tulekahju ja
hädaolukorra korral tegutsemise plaan.
§ Toimuvad evakuatsiooniõppused.
§ Leitakse erinevaid võimalusi
personali pidevaks enesetäiendamiseks.
Olulisemad tugevused
§ Koolis on püsiv õpetajaskond,
ametikohad on täidetud.
§ Täienduskoolituseks leitakse
erinevaid võimalusi.
§ Võimaldatakse õpetajatel, kellel ei
ole kvalifikatsiooninõuetele vastavat haridus, õpingute jätkamist.
Olulisemad
parendusvaldkonnad
- Motiveerida
töötajaid pidevaks enesetäiendamiseks.
- Töötada välja
eneseanalüüsi alused mittepedagoogilisele personalile.
§ Täiendada kooli mentorlussüsteemi.
5. KOOSTÖÖ
HUVIGRUPPIDEGA
5.1 Koostöö
kavandamine, huvigruppide kaasamine ja koostöö hindamine
Visioon selles
valdkonnas
Koolil on hea koostöö
erinevate huvigruppidega.
Eesmärgid
§ Tagada jätkusuutlik koostöö erinevate
huvigruppidega.
- Motiveerida õpilasi
uute algatuste elluviimisel koolielu edendamiseks.
§ Erinevate huvigruppide
rahuoluküsitluste läbiviimine (sh. TALIS, INNOVE).
Tegevused eesmärkide
elluviimiseks
§ Hoolekogu ja vanematekogu on kaasatud
kooli õppe- ja kasvatustegevuse parendamisse ja koolilähedase liiklusega
seotud probleemide lahendamisse.
§ Koolis toimuvad arenguvestlused ja
erineva temaatikaga ümarlauad.
§ Lapsevanemate kaasamiseks on
rakendatud mitmeid tegevusi ja koostöövorme: kooli ja klassi lastevanemate
koosolekud, infopäevad, õpilaste ja lapsevanemate ühisüritused (laadad,
klassiõhtud, õppekäigud). Töötab vanematekogu.
§ Õpilasesindus on kaasatud kooli
probleemidele lahenduste leidmiseks.
§ Erinevate võimaluste kasutamine
väljapoole kooli toimuvatel üritustel.
§ Koolielu ajastava positiivse info
avaldamine erinevates meediakanalites ja infoallikates.
§ Ühisürituse korraldamine teiste Nõmme
haridusasutustega, huvikooliga ning noortekeskustega.
§ Koostöö erinevate noorte
riskikäitumise ennetustöö spetsialistidega.
§ Vilistlaste kaasamine erinevate
ürituste läbiviimisel.
Olulisemad tugevused
§ Hoolekogu ja vanematekogu töötab
vastavalt oma pädevustele.
§ On rakendatud mitmeid tegevusi ja
koostöövorme lapsevanematega: kooli ja klassi lastevanemate koosolekud,
infopäevad, koolitused, arenguvestlused, ühisüritused jm.
§ Jätkuvalt on head suhted erinevate noorte riskikäitumise
ennetustöö spetsialistidega.
§ Hea koostöö erinevate kõrgkoolidega.
§ Algatusvõimeline õpilasesindus.
Olulisemad
parendusvaldkonnad
§ Toimiva vilistlaskogu loomine.
§ Kehtestada meediaga suhtlemise kord.
§ Koolitused vanematele
5.2 Huvigruppidega
seotud tulemused
Hoolekogu,
lapsevanemate ja teiste huvigruppide aktiivsus
§ Hoolekogu on avaldanud arvamust kooli
põhidokumentides tehtu kohta ning teinud ettepanekuid õpilaste toitlustamisega
seonduvaga.
- Õpilasesindus on
kaasatud kooli põhidokumentides tehtud muudatuste arutellu ning on teinud
ettepanekuid koolipuhveti tootevaliku tervislikumaks muutmiseks.
§ Vanemad on aktiivselt osalenud
arenguvestlustel.
§ Vanematekogu on teinud ettepanekuid
kooli õue ala planeerimisel ja osalenud aktiivselt katuseaia loomisel.
Kaasatus otsustamisse
Huvigrupid on kaasatud
kooli otsustusprotsessidesse koostöövormide kaudu; personal õppenõukogu,
üldkoosolekute ja arenguvestluste kaudu; õpilased õpilasesinduse kaudu; kõik
osapooled õppeasutuse arengukava või teiste oluliste küsimuste arutamisel
avaliku arutelu kaudu; kõik huvigrupid ettepanekute tegemise kaudu õppeasutuse
tegevuse parendamiseks.
6. RESSURSSIDE
JUHTIMINE
6.1 Eelarveliste
ressursside juhtimine
Visioon selles
valdkonnas
Ressursside planeerimine
toimub demokraatlikult ning lähtub kooli missioonist, visioonist ja õppeaasta
prioriteetsetest eesmärkidest.
Eesmärgid
Eelarveliste ressursside
juhtimine lähtub kooli põhimäärusest, õppekavast ja arengukavast ning arvestab
eelarveliste vahendite jaotamisel planeeritud kuludega.
Tegevused eesmärkide
elluviimiseks
§ Eelarve koostamisse kaasatakse
valdkondade spetsialistid, et tagada eraldatud ressursside otstarbekas ja
sihipärane planeerimine ning arvamuse avaldamiseks hoolekogule.
§ Eelarveliste ressursside laekumist ja
kasutamist jälgib kooli direktor koos vastavate valdkondade raamatupidajatega.
§ Täiendavate tegevuste ning sellest
tulenevate kulutuste tarvis leitakse võimalusi omatulu suurendamiseks ning
erinevate projektidega liitumiseks.
§ Projektipõhiselt on hangitud
arvuteid, õppevahendeid ja korraldatud üritusi.
Olulisemad tugevused
- Kooli eelarve on
olnud „toimetulev“ kooli eesmärkide elluviimiseks.
- Ressursside
juhtimine on olnud säästlik ja vajalikud õppevahendid on olemas.
- Lisaks kooli
ülalpidamiskuludele on kooli pidaja abistanud spordiinventari soetamisel.
- On suudetud hankida
eelarveväliseid ressursse erinevate projektide kaudu.
- Projektipõhiselt on
saadud käsitöö- ja tehnoloogiaõpetuse õppevahendeid, erinevaid
muusikainstrumente jms.
§ Uuendatud olemasolevat arvutiparki,
soetatud kaasaegseid IT vahendeid.
6.2
Materiaal-tehnilise baasi arendamine
Visioon selles
valdkonnas
Kooli materiaal-tehniline
baas loob õpilastele sobiva õpikeskkonna ja personalile hea töökeskkonna, mis
on kaasaegne, esteetiline, turvaline ja ergonoomiline, infotehnoloogia arenguga
kaasas käiv ning spordi- ja terviseedendusele orienteeritud.
Eesmärgid
§ Uute IT alaste lahenduste kasutusele
võtmine.
§ Tegevusvõimaluste avardamine õuealal.
Tegevused eesmärkide
elluviimiseks
§ IT vahendite uuendamine ja
kaasajastamine eelarve piires ja läbi Haridusameti ühishanke.
§ Olemasolevate rajatiste ja inventari
korrashoid ning uute vaba aja veetmise võimaluste loomine.
Olulisemad tugevused
§ Taaskasutuse väärtustamine.
§ Õpilastele on tagatud lapsesõbralik
õpi- ja puhke keskkond ning personalile rahuldav töökeskkond.
§ Pidevalt on täiendatud raamatukogu
teavikuid.
§ Arvutipargi ja erinevate IT vahendite
kasutamise võimalus erinevate õppetundide läbiviimisel.
Olulisemad
parendusvaldkonnad
- Suurendada õuealal
ja siseruumides sportimise ja aktiivse vaba aja veetmise võimalusi.
6.3 Inforessursside
juhtimine
Visioon selles
valdkonnas
Info liikumine koolis on
kiire, mõjus ja piisav. Asjaosalistele huvigruppidele on tagatud
avalikustamisele kuuluva infole juurdepääs.
Eesmärgid
§ Koolis on tagatud isikuandmetega
seotud teabe kogumine ja töötlemine vastavalt õigusaktidega kehtestatud
nõuetele.
§ IT vahendite kaasajastamine.
- Erinevate
infokanalite kasutamine (infokoosolek, koduleht, e-kool, Google kalender, meililistid
ja Facebook). Sisevõrk.
Tegevused eesmärkide
elluviimiseks
§ Kooli arvutipargi järkjärguline
uuendamine.
§ Pidev infokanalite kasutamise
juhendamine ja vajadusel koolitamine.
Olulisemad tugevused
§ Kooli IKT vahendid.
§ Info koolis toimuva kohta on kõigile
kättesaadav.
§ Igal õpetajal on personaalne arvuti.
§ Mobiilsed arvutiklassid.
Olulisemad
parendusvaldkonnad
§ Infoliikumise parendamine
lapsevanematega.
§ Suurem koolipoolne aktiivsuses
koolielu puudutavate sündmuste kajastamiseks avalikus meedias.
7. ÕPPE- JA
KASVATUSPROTSESS
Visioon selles
valdkonnas
Igale õpilasele on
tagatud võimetekohane õpe ja toetatud areng. Loodud on turvaline ja motiveeriv õpikeskkond
osalemaks õppetöös ja huvitegevuses.
Kooli õppekava,
õppekorraldus ja -meetodid toetavad õpilaste õpimotivatsiooni püsimist ning
õpilassõbralikku õpikeskkonda.
Eesmärgid
§ Õpilase individuaalsusega arvestamine
õppe- ja kasvatustöö korraldamisel.
§ Õpilaste haridusliku erivajaduste
märkamine ja positiivse arengu toetamine.
§ Tagasisidestav hindamine esimeses ja
teises kooliastmes.
- Õppekava paindlikus,
erinevate valikute võimalus (ka lennu- ja aineteülesus ning teemanädalad).
- Karjääriõpetuse
süsteemi arendus.
§ Sihipärane IT-vahendite kasutamine
õppetöös.
Tegevused eesmärkide
elluviimiseks
§ Rakendatakse erinevaid tugimeetmeid:
diferentseeritud õpetamine klassis, abistamine väljaspool õppetunde,
eripedagoogiline abi õpiabirühmas ja individuaalse õppekava koostamine.
Töötavad eri- ja tõhustatud toe rühmad ning klassid.
§ Tagasisidestava hindamise rakendamine
esimeses kooliastmes kõikides ainetes ja teises kooliastmes loov- ja
oskusainetes.
- Toetada
aineõpetajate vahelist koostööd (lennuülesus, teemanädalad,
lõiminguprojektid).
§ I ja II kooliastmes lõimitakse
karjääriõpetust lähtuvalt ÕK läbivaste teemast, III kooliastmes rakendatakse
karjääriõpetuse ainekava klassijuhataja ja ainetundides. 8. ja 9. klassis
toimuvad igal aastal karjäärivestlused. Kord aastas viiakse läbi karjääripäev,
kuhu kutsutakse erinevate koolide ja erialade inimesi ning esinejaid.
§ Analüüsida IT-vahendite kasutamist
õppetöös.
§ Loovuse tunnid I kooliastmes,
huvitunnid II kooliastmes, valikained III kooliastmes
Olulisemad tugevused
- Koolis rakendatavad
õppekorraldus ja -meetodid toetavad õpilaste õpimotivatsiooni püsimist,
õpilassõbralikku õpikeskkonda.
- Koolis kasutatakse
erinevaid õppevorme. Toimiv loov- ja valikainete süsteem põhikoolis
(loovuse tund, huvitund, teadusring).
- Koolis on toimiv
tugisüsteem.
§
Regulaarne õpilaste arengu analüüs
läbi õpitulemuste ja käitumise.
§ Õpilaste aktiivsuse märkamine ning
algatuste toetamine. Õpilaste rahuloluküsitluse korraldamine.
- Uuendatud õppekava
ja hindamisjuhend
§ Täiustatud õpilaste
tunnustamissüsteem.
- Suur edasiõppijate
protsent põhikooli lõpetajate hulgas.
Olulisemad
parendusvaldkonnad
- Õppekava täitmisel
rakendada rohkem lennu- ja aineteülest metoodikat.
§ Rohkem tähelepanu üld- ja
valdkonnapädevustele, läbivatele teemadele ning elukestva õppe märksõnadele.
§ Õpitulemuste hindamisel korrektsem ja järjepidev
tagasiside. Juurutada tagasisidestavat hindamist kõigis kooliastmetes. Välja töötada õpilaste enesehindamis- ja tagasisidesüsteemi põhimõtted.
7.1 Õpilastega seotud näitajad
7.1.1. Õpilaste
rahuloluhinnangud 2016/17 ja 2017/18 õppeaastal
Rahulolu - tunnen end
hästi, koolis on huvitav, mul lubatakse ise otsuseid teha.
Õpetajat pigem huvitab
see, kuidas mul koolis läheb ja vajadusel saan oma murega pöörduda ja julgen
õpetajale oma arvamust öelda.
Õppimises pakutakse
lisatuge (piisavalt õpiabitunde, kuid konsultatsioone vähe). Saan antud
ülesannetega hakkama. Koduseid ülesandeid on parasjagu, klassis on õpilasi
piisavalt.
Õppetöös kasutatakse vähe
arvutit, õpetajate arvutioskust peetakse väheseks, samas peetakse digioskuste
õpet piisavaks (arvutitunnid)
Olulisemad
parendusvaldkonnad
·
Õppedistsipliin –
suur erinevus klassiti
·
Vähe
konsultatsioone.
·
Üksikud
kiusamisjuhud.
·
Õpetajate
arvutioskused.
7.1.2. Kokkuvõte uuringust „7.-12. klassi
õpilaste rahulolu õppetunni kvaliteedi ja õpikeskkonnaga Tallinna Pääsküla
Gümnaasiumis“ 2017.a.
Üldiselt suhtuvad
õpetajad õpilastesse erapooletult, puuduvad nn õpetaja lemmikud. Ollakse nõus,
et tundides kehtestatud reeglid kehtivad kõigile.
Õpetaja poolsed hinnangud
ja hinded on üldiselt mõistetavad ning põhjendatud, lisaks toetavad ja
mõistavad õpetajad õpilasi.
Individuaalset lähenemist
võiks kasutada rohkem õpetajaid, et luua abi vajavatele õpilastele rohkem
võimalusi.
Nii õpetajate kui ka
õpilaste poolset kiusamist esineb vähe. Ei ole õpetajaid, keda kardetakse.
Õppetunnid on pigem
huvitavad, kuid mitte alati, mis võib olla tingitud vähestest kasutatavatest
õppemeetoditest. Samuti võib see olla põhjuseks, miks õpilased alati tunnitöös
ei osale.
Vastanute hinnangul
selgitavad õpetajad pigem hästi ja ained on arusaadavad, samuti valitseb
üldiselt positiivne õpimeeleolu.
Olulisemad
parendusvaldkonnad
§ Õpilased lõpetavad edukalt põhikooli.
§ Lõpueksamite ja tasemetööde tulemused
on võrreldavad riigi keskmise tasemega.
§ Õpilased oskavad püstitada eesmärke
ning analüüsida saadud tulemusi.
7.2. Hariduslike
erivajadustega õpilaste toetamine.
Olulisemad tugevused
- Õpilaste arengu
märkamine läbi õpitulemuste ja käitumise analüüsi, haridusliku erivajaduse
väljaselgitamine ja toetamine sh regulaarne töö õpiraskustega õpilastega
ja koolikohustuse mittetäitjatega.
- Koolis on loodud
väikeklassid (kuni 6 õpilast), vajadusel pakutakse üks-ühele õpet või
õpitakse individuaalse õppekava alusel diferentseerituna.
- Ümarlaua vestlused
õpilaste ja vanematega (vajadusel kaasatud koolivälised spetsialistid).
- HEV õpilaste
integreerimine tavaklassidesse (kaasatud õpe) ning suunamine ja kaasamine
huvitegevustesse.
- Toimivad
õpiabirühmad ja andekate rühmad.
Olulisemad
parendusvaldkonnad
·
Intensiivsem töö
õpiraskustega õpilastega ja koolikohustuse mittetäitjatega.
·
Pöörata suuremat
tähelepanu andekate õpilaste märkamisele ja väljaselgitamisele.
·
Tihedam koostöö
kodu ja kool, õpetaja ja õpilane.
7.3. Huvi- ja kasvatustegevus
ning terviseedendus.
Projektid
Kool on igal aastal
liitunud koolirahu programmiga ja osaleb mitmes projektis – „VEPA“,
„Kiusamisvaba kool“, „Alustavat õpetajat toetav kool“, „URBACT“, „Noored
Kooli“, „Tagasi kooli“, „Tervist edendav kool“.
Osalemine
2. aastases rahvusvahelises projektis "All quiet" ehk "Kõik on vaikne".
Projektis osaleb 8 Euroopa riiki - Belgia, Eesti, Itaalia, Iirimaa,
Põhja-Iirimaa, Hispaania, Holland, Saksamaa. Projekt toimub 2015-2017. Selle
käigus toimub 5 rahvusvahelist kohtumist.
Projekti
teemad on sõda, rahu ja demokraatia. Projekti peamine eesmärk on suurendada
noorte huvi rahu ja demokraatia vastu, mõelda kuidas need on viimase saja
aastaga muutunud ning mida need sõnad tähendavad iga inimese jaoks. Projekti
üks lisaeesmärke on leida erinevaid meetodeid, kuidas ajaloo õppimist põnevamaks
muuta.
Keskkonnainvesteeringute
keskuse projekt „Keskkonnasõbralike eluviisideni läbi mitteformaalse õppe“ .
Projekti raames on toimunud õppekäigud AS Rakvere Vesi ja Lääne-Virumaa
Jäätmekäitluskeskusesse ja Jääaja keskusesse.
Osalemine
projektis „ Sattellites for Europe“ ehk „Euroopa sattellidid“ 16.-23. juuli 2017. Projektis osales 6
Euroopa riiki: Eesti, Soome, Belgia, Iirimaa, Hispaania, Põhja- Iirimaa.
Tegemist oli noortevahetusega, mis käsitles meediat ja meediakriitilisust.
Osalesime
noortevahetuse projektis „Europe in Harmony“ juuli 2018 Belgias, mille teemaks
oli muusika ja teadus. Projektis osalesid: Eesti, Belgia, Iirimaa, Soome ja
Hispaania noored.
Alates aastast
2018 on Pääsküla Kool Kogupäeva kool. Kogupäevakool
on õppeasutus, kus lisaks ainealaste teadmiste omandamisele toimub ka
üldpädevuste kujundamine ja sotsiaalsete oskuste arendamine. Kogupäevakoolis on
lõimitud akadeemiline õppetöö ning huviharidus. Erinevate ainete lõimimine,
erinevate õppemeetodite, sh aktiivõppemeetodite kasutamine kaasajastatud
õpikeskkonnas aitab kaasa õpilase igakülgsele arenemisele muutuva õpikäsituse
rakendamisel. Kogupäevakooli käivitamise tulemusena paraneb õpilaste sotsiaalne
käitumine, õpitulemused ja suureneb koolirõõm.
Pääsküla
Kool osaleb igal aastal KIK projektides.
Koostöö
Koostöö
Nõmme lasteaedadega – kooli näiteringi etendused ümbruskonna
lasteaedadele, õpetajatepäev lasteaias, ühised talgud Männimudila lasteaiaga,
Männimudila emadepäeva kontsert Pääsküla Koolis.
Erinevad
koolisisesed üritused
- Traditsiooniliste
ürituste jätkamine - õpetajatepäeva tähistamine koolis ja koostöös
Nõmme lasteaedadega, TPK Challenge õpilasesinduse poolt korraldatav
klasside vaheline võistlus, jõulu- ja kevadkontsert, TPK Minivisiooni
ja Koolivisioon, TPK Playback.
- Uue
üritusena toimus gümnaasiumi jõuluball.
- Õiglase
maailma nädala korraldamine - Õiglase maailma nädala raames toimusid
erinevad loengud, võimalus on külastada Kohvi teemalist näitust ja palju
muud.
Kooli külastas Palestiinast pärit
vabatahtlik, kes rääkis 9.- 12. klassi õpilastele elust tänases
Palestiinas ja islami kultuurist. Samuti said osad klassid mängida
kehalise tunnis ebaõiglast jalgpalli ning arutleda teemal ebaõiglus vs
õiglus spordis ja ka näiteks hariduses. 3.- 12. klassi õpilastel oli
võimalus osaleda õiglase kaubanduse teemalistes töötubades.
- Inimõiguste
päeva tähistamine.
- Lihavõtte
üritused algklassidele.
- Lisaks
õpilaste jõululaadale, korraldati koostöös lapsevanemate- ja vilistlastega
kooli ruumides ja territooriumil Nõmme jõulu- ja kevadlaat.
- TPG
Playbacki algatamine. TPG Playback on imiteerimiskonkurss, kus osalevad
4.-12. klassi õpilased.
- Üheslaulmine
kooli õpilastele, vilistlastele ja vanematele vabariigi aastapäeva raames.
- Karjääri
kuu läbiviimine Pääsküla Kooli õpilastele. Kuu raames viiakse 8.-12.
klassi õpilastele läbi erinevaid karjääri teemalisi töötube ning käivad
külalislektorid, kes tutvustavad õpilastele erinevaid ameteid.
- Talgupäev koolis ja
Männimudila lasteaias.
- Õpilased osalevad
iga-aastasel "Känguru" võistlusel.
- 5.-9. klassi
õpilased osalevad heategevuslikul Mesikäpa jooksul Kadrioru pargis.
Keraamika ja mood
Osalesime 4. klassiga
moekonkursil "Sedamoodi 2015", kus Nõmme piirkonnas saime 3. koha ja
pääsesime lõppfinaali. Riided olid õpilaste endi väljalõigatud ja õmmeldud,
kangad ise trükitud.
15. veebruaril 2017.
aastal toimus üle- Nõmmeline moeshow konkurss Moeter, Rahumäe Põhikoolis, kus
oli esindatud ka Pääsküla Gümnaasium kahe kollektsiooniga- 5.klass
kollektsiooniga “Kontrastne Eesti” ja 7. Klass kollektsiooniga “ Lihtne
armastada”.
Koolisport
2015. aasta parimaks
tulemuseks võib pidada gümnaasiumi poiste 5. kohta võrkpallis Tallinna
koolinoorte meistrivõistlustel.
Osalesime kooliga EOK
poolt korraldatud projektis "Spordinädal 2015".
Osalesime Nõmme MV kergejõustikus,
kus meie algklasside õpilased näitasid häid tulemusi, tulles mitmel alal
esimese kolme hulka.
3.klasside teatejooksu
võistkond saavutas Nõmme koolide kergejõustikuvõistlusel I koha. I koht Nõmme
koolide 3. klasside teateujumisvõistlusel.
Nõmme Osavusvõistlustel
saavutati 4. klasside ja 3. klassidele seas I kohad. Spordivõistlusel
"Tähelepanu Start " saadi I koht.
Õpilastele korraldati
veebruaris (iga aastane üritus) uisupäev koos uisutamise algõpetusega.
Osalesime kooliga EOK
poolt korraldatud projektis "Spordinädal 2018".
Tallinna Pääsküla Kooli
õpilased on näidanud ennast heast küljest mõttespordi alal kabes. Osaletud on
nii klassidevahelistel, koolidevahelistel ja rahvusvahelistel võistlustel.
Edukas osalemine Mõttespordi olümpiaadil.
2017/2018 Põhikooli
arvestuses kabes 1. koht Pääsküla Kool, algklasside kabe individuaalarvestuses
samuti 1. koht.
2016/ 2017 1. koht nii
algklasside kui põhikooli arvestuses kabes. Samuti esimene koht algklasside ja
põhikooli individuaalarvestuses ja ka koolide arvestuses.
Meie kooli õpilased
osalevad edukalt nii klassidevahelistel, koolidevahelistel, Eesti sisestel kui
ka rahvusvahelistel kabevõistlustel.
Iga aastaselt toimuvad
klassidevahelised võistlused erinevatel spordialadel.
Eesti parim noorsportlane
2018.
Olulisemad tugevused
§ Koolis on mitmekesine huviringide
valik
§ Õpilased osalevad hea meelega kooli
huvitegevuses
§ Akadeemiline õppetöö ning
huvihariduse lõiming - Kogupäeva kool.
Olulisemad
parendusvaldkonnad
§ Jätkata lapsevanemate kaasamist kooli ühistegevustesse
(isadepäev ja emadepäev koos lapsevanematega)
§ Korraldada koolis Riikliku õppekava ja üldpädevusi
toetavaid üritusi, loenguid ja teemakuusid (N. vaimse tervise kuu,
karjäärikuu, maailmakuu jms)
§ Suurendada õpilaste aktiivsust
koolielu korraldamisse
§ Arendada Kogupäeva kooli mudelit
Terviseedendus
§ Tallinna Pääsküla Kool on Tervist
Edendav kool. Koolis on moodustatud tervisenõukogu kuhu kuulub ka
Koolitervishoiu töötaja.
- Tervisenõukogu
peamised tegevused antud perioodil:
§ kirjeldatud terviseprofiil ja
sõnastatud tekkinud probleemid;
§ koostatud tegevuskava;
§ tehtud ettepanekuid kooli
tervisedenduse, haiguste ennetamise, tervishoiu ja tervisekaitse parandamiseks
kooli direktsioonile ja/või kohalikule omavalitsusele;
§ osaleb ettepanekutega kooli
arengukava väljatöötamises.
Regulaarselt toimuvad
tervisenädalad.