Sisehindamise aruanne 2024
Õppe ja kasvatustegevuse
valdkond
Mõõdikud:
●
õpilaste ja vanemate rahulolu küsitluste tulemused;
●
tagasiside õpilaste ja vanematega läbiviidavatelt arenguvestlustelt;
●
õpilaste arengu tulemuslikkuse ja edenemise analüüsid;
●
huviringides ja projektides osalevate õpilaste statistika;
●
õpetajate eneseanalüüsid,
●
õppetundide vaatluste analüüsid;
●
kooliväliste õpikeskkondade kasutamise statistika;
●
peale kooli lõpetamist edasi õppima asunute statistika.
Eesmärk
|
Tulemused
|
Jätkutegevused
|
Integreeritud kooli õppekava, kus
üldharidus ja huviharidus on lõimitud, edasiarendamine
|
Koostööprojektid Nõmme huvikooliga,
õppekavade võrdlemine, huvikooli õpetajate kaasamine kooli ringitegevusse.
|
Õppekava muudatused ja analüüs seoses
formaal- ja mitteformaalhariduse lõiminguga. Mitteformaalhariduse arvestamine
formaalhariduse õpitulemustel. (Arengukava 2025-2029)
|
Tulevikuoskuste (sh tehnoloogiline
kirjaoskus ja digipädevus, võõrkeelte oskused,ettevõtlikkuspädevus jms)
omandamise eelisarendamise kavandamine
|
Kooli õppekava hõlmab tulevikuoskuste
käsitlemise ja õpetamise põhimõtteid ning nende lõimimist ainetundidega.
|
Kord aastas vaadatakse üle ja
vajadusel uuendatakse.
|
Jätkata koolis seni rakendatud
liikumiste ja projektidega (Roheline kool, Liikuma kutsuv kool,
Kogupäevakool, Tervist edendav kool, VEPA, Alustavat õpetajat toetav kool,
Tallinna koolide linnahaljastuse projekt) ning leida uusi võimalusi õpilaste
valikuvõimaluste suurendamiseks
|
Koolis on jätkatud seni rakendatud
projekte ning toetatud õpilaste aktiivsust nendes. VEPA on kasutusel esimeses
kooliastmes. Roheline kool on saanud uue juhi ning teeb koostööd alustava
Sinise kooli projektijuhiga. Kogupäevakooli raames on kooli huviringide
valikut mitmekesistatud. Liikuma kutsuva kooli projekti raames koolitavad
õpetajad end regulaarselt ning jagavad õpetajalt-õpetajale teadmisi, kuidas
LKK põhimõtteid edukamalt integreerida ainetundidesse.
|
Luua erinevate projektide vahele
ühisosa ning muuta neid sidusamaks ja õpilase vaatest terviklikumaks. Kool
laiendab võimalusi ka rahvusvahelistes Erasmus+ projektides osalemisega..
(Arengukava 2025-2029)
|
Tallinna linna taristu võimaluste
efektiivsem kasutamine õppetöös
|
Kool lähtub põhimõttest “õpime
kõikjal”, õpetajad planeerivad teadlikumalt oma ainetunde linna pakutavates
keskonndades - muuseumid.
|
Erinevad õppevormid on õppeprotsessi lahutamatu osa ja
kajastuvad õppekavas. (Arengukava 2025-2029)
|
Õppimist toetava hindamise süsteemne
rakendamine
|
Koolis on välja töötatud kujundava
hindamise süsteem I kooliastmes ja II kooliastmes oskusainetes.
|
II ja III kooliastmes lisaks
numbrilisele hindamisele ka tagasiside andmine lähtuvalt õpitulemustest.
(Arengukava 2025-2029)
|
Ennastjuhtiva õppija ja iseseisva
õppimise oskuste arendamisele suunatud metoodikate rakendamine
|
Õpetajaid on koolitatud erinevate
metoodikate kasutamisel ning tegevus ja areng jätkub.
|
Õpilased kasutavad eesmärkide seadmisel eneseanalüüsi
vahendeid. (Arengukava 2025-2029)
|
Õpi- ja käitumisraskustega õpilastega
toimetulekuks vajalike teadmiste ja juhendamise tagamine õpetajale ning
rakendatud süsteemi iga-aastane ülevaatamine
|
Õppeaasta alguses toimuvad
klassijuhatajate, aineõpetajate ja tugimeeskonna kohtumised klassipõhiselt.
Tugimeeskond nõustab õpetajaid regulaarselt ning peale kohtumisi saadud
tagasisidest tehakse vajalikud muudatused kohtumiste eesmärkide seadmisel ja
läbiviimisel.
|
Kord aastas vaadatakse üle ja vajadusel uuendatakse.
|
Juhtimise ja eestvedamise
valdkond:
Mõõdikud:
●
töötajate, õpilaste ja vanemate rahulolu küsitluste tulemused;
●
õppeaasta kokkuvõttes toodud kitsaskohtade analüüsid;
●
dokumentide ja juhendite õigusaktidele vastavuse analüüsid;
●
töötajate ja huvigruppide tagasiside info liikumise tõhususest ja
asjaajamise asjakohasusest;
●
teiste koolide positiivsete praktikatega tutvumise statistika (temaatika
ja vorm);
●
oma kooli edulugude teistele koolidele tutvustamise statistika
(temaatika ja vorm).
Eesmärk
|
Tulemus
|
Jätkutegevus
|
Tegevuskava õpilase individuaalsust
arvestava õpikäsituse rakendamiseks personali kaasamisega kooli
arendustegevusse.
|
Koostöös personaliga selgelt
määratletud tegevused ja koolitused. Rahvusvaheline praktikatega tutvumine (Erasmus+
projektid).
|
On loodud kooli arendustegevust puudutavad töörühmad, kuhu
on kaasatud vähemalt 80% õpetajatest. (Arengukava 2025-2029)
|
Analüüsi läbiviimine info liikumisega
seotud probleemide määratlemiseks
|
Koolis on kasutusel ühtne
infoplatvorm, toimuvad regulaarsed infokoosolekud.
|
Kodulehe ja sisekommunikatsiooni kaasajastamine.
(Arengukava 2025-2029)
|
Töötajate, õpilaste ja vanemate
rahulololu küsitluste läbiviimine
|
Rahulolu küsitluste tagasisidest
lähtuvalt on muudatused sisse viidud.
|
Rahuloluküsitluste läbiviimine jätkub.
|
Kooli struktuuri, tööjaotuse ning
dokumentatsiooni auditi läbiviimine, et hinnata vastavust seadustega ja
selguse põhimõtetega
|
Kooli dokumentatsioon on uuendatud ja
viidud vastavusse seadusandlusega. Struktuuris ja tööjaotuses on tehtud
vajalikud muudatused.
|
Regulaarne seire ja dokumentatsiooni
vastavuses hoidmine seadusandlusega.
|
Oma kooli edulugude teistele koolidele
tutvustamine
|
Kool võtab väliskülalisi vastu
regulaarselt. Vähene on väliskommunikatsioon. .
|
Plaan väliskommunikatsiooni
korraldamiseks. (Arengukava 2025-2029)
|
Ainekodade juhtide tõhusam kaasamine
kooli juhtimisse
|
Algklasside koostöökojaga toimub
juhtkonnal regulaarne infovahetus, tegevuste kavandamine ja
tagasisidestamine.
|
Luua erinevad ainealased koostöökojad.
(Arengukava 2025-2029)
|
Personalijuhtimise
valdkond:
Mõõdikud:
●
tagasiside töötajatega läbiviidavatelt arenguvestlustelt;
●
õpetajate eneseanalüüs sh koolitustel õpitu rakendamise analüüsid;
●
õpetajate osalemine koolitustel sh. õpetajalt-õpetajale õppimises, üritustel
ning projektides;
●
töötajate rahulolu küsitluste tulemused;
●
õpetajate kvalifikatsioonile vastavust näitavad dokumendid ja vastav
statistika;
●
personali liikuvuse näitajad;
Eesmärk
|
Tulemused
|
Jätkutegevus
|
Tegevuskava koostamine, et kujundada
ühtset arusaama koostöisest ja õppijakesksest õppest ning üldpädevuste
tähtsustamisest ainealaste teadmiste kõrval.
|
Igal õppeaastal on õpetajad osalenud
sise- ja ühel väliskoolitustel; kõik õpetajad on kaasatud ümarlaudade ja
seminaride tegevustesse
|
Tunnivaatluse süsteemi loomine ja muutunud õpikäsituse
õpirühmad. (Arengukava 2025-2029)
|
Õpetajalt-õpetajale töötubade
läbiviimine
|
Igal õppeaastal toimuvad vähemalt
kahel korral õpetajalt-õpetajale töötuba/koolitus
|
Õpetajalt-õpetajale praktikate
jagamine. Mentorluse süsteemi ja tunnivaatluste juurutamise. (Arengukava
2025-2029)
|
Töötajate motivatsiooni- ja
tunnustussüsteemi ülevaatamine
|
Töötajate motivatsiooni- ja
tunnustussüsteem on reguleeritud dokumentidega.
|
On koostatud õpetajate karjäärimudel.
Õpetajad on kaasatud tunnustussüsteemi väljatöötamisesse. (Arengukava
2025-2029)
|
Õpetajate vajaduste analüüsi
digikeskkonna suuremaks kasutuselevõtmiseks
|
Toimuvad regulaarsed koolitused
õpetajate digipädevuse tõstmiseks.
|
Digipädevuste kaardistamine,
digiampsud, andmepank. (Arengukava 2025-2029)
|
Õpetaja eneseanalüüsi põhjal enda töö
tulemuslikkuse hindamine ja selle põhjal arenguvestluste läbiviimine
|
Õpetajad on määratlenud enda
arengueesmärgid igaks õppeaastaks
|
Õpetajate arengueesmärgid on kooskõlas
kooli ja riiklike fookustega. (Arengukava 2025-2029)
|
Huvigruppidega koostöö valdkond
Mõõdikud:
●
huvigruppide rahulolu uuringute tulemused;
●
huvigruppide õppeprotsessi kaasamise, ettevõtlikkuse pädevuse
arendamise ja
●
koostööürituste statistika;
●
õpilaste ja õpetajate koostööprojektides ja ühisüritustes osalemise
statistika.
Eesmärk
|
Tulemus
|
Jätkutegevused
|
Võimaluste leidmine erinevate huvigruppide
kaasamiseks õppeprotsessi ja koostööüritustesse
|
Huvigruppide kaasamine õppeprotsessi
ja koostööüritustesse on kasvava trendiga
|
Külalistundide mudeli rakendamine.
Kogukonda kaasavate projektide käivitamine. (Arengukava 2025-2029)
|
Toimiva vilistlaskogu loomine
|
Vilistlased on kaasatud läbi
hoolekogu, küsitluste, koolituste ja ürituste korraldamise.
|
Vilistlaste süsteemsem kaasamine läbi
külalistundide ja karjääriõpetuse. (Arengukava 2025-2029)
|
Karjäärinädala rakendamine III
kooliastmes
|
Igal õppeaastal toimub koostöös Eesti
Töötukassaga karjäärinädal, simulatsioonid, koolitused ning erinevad töötoad.
|
Karjääri valikõppeaine loomine III
kooliastmes.
|
Vanemate koolitamine lapse arengu
toetamise ning kooli ja kodu koostöö teemadel
|
Koostöös vanematekoguga on küsitud
sisendit ning planeeritakse koolitusi vanematele.
|
Lapsevanematele suunatud
koolitustesarja käivitamine. (Arengukava 2025-2029)
|
Õpilasesinduse kaasamine kooli
juhtimistegevustesse
|
Õpilasesinduse koosolekud toimuvad
regulaarselt, õpilasesinduse ja juhtkonna vaheline suhtlus on koostöine ning
õpilasesinduse arvamust võetakse arvesse.
|
Regulaarsed kohtumised
õpilasesindusega.
|
Ressursside juhtimise valdkond
Mõõdikud:
●
õpilaste rahulolu uuringute tulemused;
●
vanemate rahulolu uuringute tulemused;
●
iga-aastase Rohelise kooli programmi raames läbiviidava
keskkonnaülevaatuse tulemused;
●
iga-aastase Digipeegli metoodika alusel läbiviidava digikeskkonna
ülevaatuse tulemused;
●
haridustehnoloogi ja infojuhi analüüsid digivahendite kasutamise kohta
õppeprotsessis ning töökohtade ajakohaste digivahenditega varustatuse kohta;
●
õpetajate tagasiside, kuivõrd nad tajuvad, et neile on tagatud vajalikud
ressursid digivahendite kasutamiseks õppeprotsessis;
●
õpi- ja töökeskkonna riskianalüüside tulemused;
●
kooli tervisenõukogu koolikeskkonna sisehindamise tulemused.
Eesmärk
|
Tulemus
|
Jätkutegevused
|
Õpi- ja töökeskkonna riskianalüüside
läbiviimine
|
Riskianalüüsid on läbi viidud ning
puuduste kõrvaldamiseks koostatud tegevuskava.
|
Lähtuvalt tegevuskavast kavandatud tegevused.
|
Kooli tervisenõukogu koolikeskkonna
sisehindamise läbiviimine
|
Sisehindamist viiakse läbi
regulaarselt, tervisenõukogu kohtub neljal korral aastas.
|
Tegevus jätkub.
|
Veebipõhise õppematerjalide kogu
loomine
|
Veebipõhiste õppematerjalide kogu on koostamisel.
|
Koostatud on digikeskkondade andmepank. (Arengukava
2025-2029)
|
Puhkealade arendamine õpilastele
erinevateks tegevusteks
|
Ruumid on kohandatud õpilastele
erinevateks tegevusteks.
|
Puhkealade korrashoid.
|
Tugevused ja
parendusvaldkonnad
Õppe ja kasvatustegevuse valdkond
|
Tugevused
|
Mitteformaalõppe lai kasutus (projektid, programmid, MÕK).
Kujundav hindamine 1.-3. klass. Õpilaste individuaalsuse ja erivajaduste
arvestamine (õpiabi, temporühmad). Tugimeeskond nõustab õpetajaid regulaarselt.
|
Parendusvaldkonnad
|
Metoodiline töö õppekavaga (sidusus mitteformaalõppega,
tulevikuoskused). Erinevate projektide sidusus. Kirjalik tagasisidestamine
4.-9. klass. Õpilaste osalemine õpilasvõistlustel.
|
Juhtimise ja eestvedamise valdkond
|
Tugevused
|
Laiapõhjaline ja koostöine juhtimine. Personali kaasamine.
Ühised väärtused. Kooli töökorralduslike dokumentide uuendamine. Regulaarselt
toimuvad info- ja koostöö koosolekud.
|
Parendusvaldkonnad
|
Infovahetus e-kanalites. Alustava õpetaja mentorluse
süsteem. Väliskommunikatsioon.
|
Personalijuhtimise valdkond
|
Tugevused
|
Personali koolitussoovide arvestamine, koolitusvõimaluste
pakkumine. Töötajaid motiveeriva tunnustamissüsteemi olemasolu ja selle
rakendamine. Õpetajalt-õpetajale õpe.
|
Parendusvaldkonnad
|
Õpetajate IT- alaste pädevuste arendamine. Õpetajalt
õpetajale õppe süsteemsus. Ainealased koostöökojad. Pedagoogide
karjäärimudel.
|
Huvigruppidega koostöö valdkond
|
Tugevused
|
Huvigruppide kaasamine on kasvava trendiga. Koostöö hoolekogu
ja vanematekoguga.
|
Parendusvaldkonnad
|
Kogukonna projektid. Vanemate koolitus.
|
Ressursside juhtimise valdkond
|
Tugevused
|
Ressursside juhtimine on säästlik, vajalikud õppe- ja IT
vahendid on olemas. Õpikeskkond on sisustatud erinevate õppevormide
läbiviimiseks.
|
Parendusvaldkonnad
|
Pidev õpi- ja töökeskkonna kaasajastamine
|