Sisehindamise aruanne 2024

Õppe ja kasvatustegevuse valdkond

 

 Mõõdikud:  

       õpilaste ja vanemate rahulolu küsitluste tulemused; 

       tagasiside õpilaste ja vanematega läbiviidavatelt arenguvestlustelt; 

       õpilaste arengu tulemuslikkuse ja edenemise analüüsid; 

       huviringides ja projektides osalevate õpilaste statistika; 

       õpetajate eneseanalüüsid,

       õppetundide vaatluste analüüsid; 

       kooliväliste õpikeskkondade kasutamise statistika; 

       peale kooli lõpetamist edasi õppima asunute statistika.

 

Eesmärk

Tulemused

Jätkutegevused

Integreeritud kooli õppekava, kus üldharidus ja huviharidus on lõimitud, edasiarendamine

Koostööprojektid Nõmme huvikooliga, õppekavade võrdlemine, huvikooli õpetajate kaasamine kooli ringitegevusse.

Õppekava muudatused ja analüüs seoses formaal- ja mitteformaalhariduse lõiminguga. Mitteformaalhariduse arvestamine formaalhariduse õpitulemustel. (Arengukava 2025-2029) 

Tulevikuoskuste (sh tehnoloogiline kirjaoskus ja digipädevus, võõrkeelte oskused,ettevõtlikkuspädevus jms) omandamise eelisarendamise kavandamine

Kooli õppekava hõlmab tulevikuoskuste käsitlemise ja õpetamise põhimõtteid ning nende lõimimist ainetundidega.

Kord aastas vaadatakse üle ja vajadusel uuendatakse.

Jätkata koolis seni rakendatud liikumiste ja projektidega (Roheline kool, Liikuma kutsuv kool, Kogupäevakool, Tervist edendav kool, VEPA, Alustavat õpetajat toetav kool, Tallinna koolide linnahaljastuse projekt) ning leida uusi võimalusi õpilaste valikuvõimaluste suurendamiseks

Koolis on jätkatud seni rakendatud projekte ning toetatud õpilaste aktiivsust nendes. VEPA on kasutusel esimeses kooliastmes. Roheline kool on saanud uue juhi ning teeb koostööd alustava Sinise kooli projektijuhiga. Kogupäevakooli raames on kooli huviringide valikut mitmekesistatud. Liikuma kutsuva kooli projekti raames koolitavad õpetajad end regulaarselt ning jagavad õpetajalt-õpetajale teadmisi, kuidas LKK põhimõtteid edukamalt integreerida ainetundidesse.

Luua erinevate projektide vahele ühisosa ning muuta neid sidusamaks ja õpilase vaatest terviklikumaks. Kool laiendab võimalusi ka rahvusvahelistes Erasmus+ projektides osalemisega.. (Arengukava 2025-2029) 

Tallinna linna taristu võimaluste efektiivsem kasutamine õppetöös

Kool lähtub põhimõttest “õpime kõikjal”, õpetajad planeerivad teadlikumalt oma ainetunde linna pakutavates keskonndades - muuseumid.

Erinevad õppevormid on õppeprotsessi lahutamatu osa ja kajastuvad õppekavas.  (Arengukava 2025-2029) 

Õppimist toetava hindamise süsteemne rakendamine

Koolis on välja töötatud kujundava hindamise süsteem I kooliastmes ja II kooliastmes oskusainetes.

II ja III kooliastmes lisaks numbrilisele hindamisele ka tagasiside andmine lähtuvalt  õpitulemustest. (Arengukava 2025-2029) 

Ennastjuhtiva õppija ja iseseisva õppimise oskuste arendamisele suunatud metoodikate rakendamine

Õpetajaid on koolitatud erinevate metoodikate kasutamisel ning tegevus ja areng jätkub.

Õpilased kasutavad eesmärkide seadmisel eneseanalüüsi vahendeid.  (Arengukava 2025-2029) 

Õpi- ja käitumisraskustega õpilastega toimetulekuks vajalike teadmiste ja juhendamise tagamine õpetajale ning rakendatud süsteemi iga-aastane ülevaatamine

Õppeaasta alguses toimuvad klassijuhatajate, aineõpetajate ja tugimeeskonna kohtumised klassipõhiselt. Tugimeeskond nõustab õpetajaid regulaarselt ning peale kohtumisi saadud tagasisidest tehakse vajalikud muudatused kohtumiste eesmärkide seadmisel ja läbiviimisel.

Kord aastas vaadatakse üle ja vajadusel uuendatakse.

 


 

Juhtimise ja eestvedamise valdkond:

 

Mõõdikud: 

       töötajate, õpilaste ja vanemate rahulolu küsitluste tulemused; 

       õppeaasta kokkuvõttes toodud kitsaskohtade analüüsid; 

       dokumentide ja juhendite õigusaktidele vastavuse analüüsid; 

       töötajate ja huvigruppide tagasiside info liikumise tõhususest ja asjaajamise asjakohasusest; 

       teiste koolide positiivsete praktikatega tutvumise statistika (temaatika ja vorm); 

       oma kooli edulugude teistele koolidele tutvustamise statistika (temaatika ja vorm).

 

Eesmärk

Tulemus

Jätkutegevus

Tegevuskava õpilase individuaalsust arvestava õpikäsituse rakendamiseks personali kaasamisega kooli arendustegevusse.

Koostöös personaliga selgelt määratletud tegevused ja koolitused. Rahvusvaheline praktikatega tutvumine (Erasmus+ projektid).

On loodud kooli arendustegevust puudutavad töörühmad, kuhu on kaasatud vähemalt 80% õpetajatest. (Arengukava 2025-2029)

Analüüsi läbiviimine info liikumisega seotud probleemide määratlemiseks

Koolis on kasutusel ühtne infoplatvorm, toimuvad regulaarsed infokoosolekud.

Kodulehe ja sisekommunikatsiooni kaasajastamine. (Arengukava 2025-2029) 

Töötajate, õpilaste ja vanemate rahulololu küsitluste läbiviimine

Rahulolu küsitluste tagasisidest lähtuvalt on muudatused sisse viidud.

Rahuloluküsitluste läbiviimine jätkub.

Kooli struktuuri, tööjaotuse ning dokumentatsiooni auditi läbiviimine, et hinnata vastavust seadustega ja selguse põhimõtetega

Kooli dokumentatsioon on uuendatud ja viidud vastavusse seadusandlusega. Struktuuris ja tööjaotuses on tehtud vajalikud muudatused.

Regulaarne seire ja dokumentatsiooni vastavuses hoidmine seadusandlusega.

Oma kooli edulugude teistele koolidele tutvustamine

Kool võtab väliskülalisi vastu regulaarselt. Vähene on väliskommunikatsioon.  .

Plaan väliskommunikatsiooni korraldamiseks. (Arengukava 2025-2029) 

Ainekodade juhtide tõhusam kaasamine kooli juhtimisse

Algklasside koostöökojaga toimub juhtkonnal regulaarne infovahetus, tegevuste kavandamine ja tagasisidestamine.

Luua erinevad ainealased koostöökojad. (Arengukava 2025-2029) 

Personalijuhtimise valdkond:

 

Mõõdikud:

       tagasiside töötajatega läbiviidavatelt arenguvestlustelt;

       õpetajate eneseanalüüs sh koolitustel õpitu rakendamise analüüsid;

       õpetajate osalemine koolitustel sh. õpetajalt-õpetajale õppimises, üritustel ning projektides;

        töötajate rahulolu küsitluste tulemused;

        õpetajate kvalifikatsioonile vastavust näitavad dokumendid ja vastav statistika;

       personali liikuvuse näitajad;

 

Eesmärk

Tulemused

Jätkutegevus

Tegevuskava koostamine, et kujundada ühtset arusaama koostöisest ja õppijakesksest õppest ning üldpädevuste tähtsustamisest ainealaste teadmiste kõrval.

Igal õppeaastal on õpetajad osalenud sise- ja ühel väliskoolitustel; kõik õpetajad on kaasatud ümarlaudade ja seminaride tegevustesse

Tunnivaatluse süsteemi loomine ja muutunud õpikäsituse õpirühmad. (Arengukava 2025-2029) 

Õpetajalt-õpetajale töötubade läbiviimine

Igal õppeaastal toimuvad vähemalt kahel korral õpetajalt-õpetajale töötuba/koolitus

Õpetajalt-õpetajale praktikate jagamine. Mentorluse süsteemi ja tunnivaatluste juurutamise. (Arengukava 2025-2029) 

Töötajate motivatsiooni- ja tunnustussüsteemi ülevaatamine

Töötajate motivatsiooni- ja tunnustussüsteem on reguleeritud dokumentidega.

On koostatud õpetajate karjäärimudel. Õpetajad on kaasatud tunnustussüsteemi väljatöötamisesse. (Arengukava 2025-2029) 

Õpetajate vajaduste analüüsi digikeskkonna suuremaks kasutuselevõtmiseks

Toimuvad regulaarsed koolitused õpetajate digipädevuse tõstmiseks.

Digipädevuste kaardistamine, digiampsud,  andmepank. (Arengukava 2025-2029) 

Õpetaja eneseanalüüsi põhjal enda töö tulemuslikkuse hindamine ja selle põhjal arenguvestluste läbiviimine

Õpetajad on määratlenud enda arengueesmärgid igaks õppeaastaks

Õpetajate arengueesmärgid on kooskõlas kooli ja riiklike fookustega. (Arengukava 2025-2029) 

Huvigruppidega koostöö valdkond

 

Mõõdikud:

        huvigruppide rahulolu uuringute tulemused;

        huvigruppide õppeprotsessi kaasamise, ettevõtlikkuse pädevuse arendamise ja

       koostööürituste statistika;

        õpilaste ja õpetajate koostööprojektides ja ühisüritustes osalemise statistika.

 

Eesmärk

Tulemus

Jätkutegevused

Võimaluste leidmine erinevate huvigruppide kaasamiseks õppeprotsessi ja koostööüritustesse

Huvigruppide kaasamine õppeprotsessi ja koostööüritustesse on kasvava trendiga

Külalistundide mudeli rakendamine. Kogukonda kaasavate projektide käivitamine. (Arengukava 2025-2029)

Toimiva vilistlaskogu loomine

Vilistlased on kaasatud läbi hoolekogu, küsitluste, koolituste ja ürituste korraldamise.

Vilistlaste süsteemsem kaasamine läbi külalistundide ja karjääriõpetuse. (Arengukava 2025-2029) 

Karjäärinädala rakendamine III kooliastmes

Igal õppeaastal toimub koostöös Eesti Töötukassaga karjäärinädal, simulatsioonid, koolitused ning erinevad töötoad.

Karjääri valikõppeaine loomine III kooliastmes.

Vanemate koolitamine lapse arengu toetamise ning kooli ja kodu koostöö teemadel

Koostöös vanematekoguga on küsitud sisendit ning planeeritakse koolitusi vanematele.

Lapsevanematele suunatud koolitustesarja käivitamine. (Arengukava 2025-2029) 

Õpilasesinduse kaasamine kooli juhtimistegevustesse

Õpilasesinduse koosolekud toimuvad regulaarselt, õpilasesinduse ja juhtkonna vaheline suhtlus on koostöine ning õpilasesinduse arvamust võetakse arvesse.

Regulaarsed kohtumised õpilasesindusega.


 

Ressursside juhtimise valdkond

 

Mõõdikud:  

       õpilaste rahulolu uuringute tulemused; 

       vanemate rahulolu uuringute tulemused; 

       iga-aastase Rohelise kooli programmi raames läbiviidava keskkonnaülevaatuse tulemused; 

       iga-aastase Digipeegli metoodika alusel läbiviidava digikeskkonna ülevaatuse tulemused; 

       haridustehnoloogi ja infojuhi analüüsid digivahendite kasutamise kohta õppeprotsessis ning töökohtade ajakohaste digivahenditega varustatuse kohta; 

       õpetajate tagasiside, kuivõrd nad tajuvad, et neile on tagatud vajalikud ressursid digivahendite kasutamiseks õppeprotsessis; 

       õpi- ja töökeskkonna riskianalüüside tulemused; 

       kooli tervisenõukogu koolikeskkonna sisehindamise tulemused.

 

Eesmärk

Tulemus

Jätkutegevused

Õpi- ja töökeskkonna riskianalüüside läbiviimine

Riskianalüüsid on läbi viidud ning puuduste kõrvaldamiseks koostatud tegevuskava.

Lähtuvalt tegevuskavast kavandatud tegevused.

Kooli tervisenõukogu koolikeskkonna sisehindamise läbiviimine

Sisehindamist viiakse läbi regulaarselt, tervisenõukogu kohtub neljal korral aastas.

Tegevus jätkub.

Veebipõhise õppematerjalide kogu loomine

Veebipõhiste õppematerjalide kogu on koostamisel.

Koostatud on digikeskkondade andmepank. (Arengukava 2025-2029) 

Puhkealade arendamine õpilastele erinevateks tegevusteks

Ruumid on kohandatud õpilastele erinevateks tegevusteks.

Puhkealade korrashoid.

 


 

Tugevused ja parendusvaldkonnad

 

Õppe ja kasvatustegevuse valdkond

Tugevused

Mitteformaalõppe lai kasutus (projektid, programmid, MÕK). Kujundav hindamine 1.-3. klass. Õpilaste individuaalsuse ja erivajaduste arvestamine (õpiabi, temporühmad). Tugimeeskond nõustab õpetajaid regulaarselt.

Parendusvaldkonnad

Metoodiline töö õppekavaga (sidusus mitteformaalõppega, tulevikuoskused). Erinevate projektide sidusus. Kirjalik tagasisidestamine 4.-9. klass. Õpilaste osalemine õpilasvõistlustel.

 

 

Juhtimise ja eestvedamise valdkond

Tugevused

Laiapõhjaline ja koostöine juhtimine. Personali kaasamine. Ühised väärtused. Kooli töökorralduslike dokumentide uuendamine. Regulaarselt toimuvad info- ja koostöö koosolekud.

Parendusvaldkonnad

Infovahetus e-kanalites. Alustava õpetaja mentorluse süsteem. Väliskommunikatsioon.

 

 

Personalijuhtimise valdkond

Tugevused

Personali koolitussoovide arvestamine, koolitusvõimaluste pakkumine. Töötajaid motiveeriva tunnustamissüsteemi olemasolu ja selle rakendamine. Õpetajalt-õpetajale õpe.

Parendusvaldkonnad

Õpetajate IT- alaste pädevuste arendamine. Õpetajalt õpetajale õppe süsteemsus. Ainealased koostöökojad. Pedagoogide karjäärimudel.

 

Huvigruppidega koostöö valdkond

Tugevused

Huvigruppide kaasamine on kasvava trendiga. Koostöö hoolekogu ja vanematekoguga.

Parendusvaldkonnad

Kogukonna projektid. Vanemate koolitus.

 

 

Ressursside juhtimise valdkond

Tugevused

Ressursside juhtimine on säästlik, vajalikud õppe- ja IT vahendid on olemas. Õpikeskkond on sisustatud erinevate õppevormide läbiviimiseks.

Parendusvaldkonnad

Pidev õpi- ja töökeskkonna kaasajastamine