Pikapäevarühma päevakava
12.00 – 13.00 Käeline tegevus, loov-ja
arvutimängud, lauamängud, huviringid.
13.00 – 13.30 Sportlik tegevus
13.30 – 14.00 Lõunasöök
14.00 – 14.30 Tegevused õues (liikumismängud,
pallivisked, ronimine, rahvastepall jne.)
14.30 – 15.15 Õppetegevus
15.15 – 16.00 Vaba tegevus (huvitegevus,
meisterdamine, joonistamine, ristsõnade lahendamine jms).
Pikapäevarühma kodukord.
· Pikapäevarühma õpilane on kohustatud kinni pidama
kodukorrast.
· Pikapäevarühmas osalemiseks on vaja esitada
lapsevanema kirjalik avaldus.
· Tundide lõppedes tuleb laps pikapäevarühma ja
registreerub.
· Pikapäevarühmas kehtib oma päevakava, mis näeb
ette puhkuse ja õues viibimise aja, treeningutes / huviringides viibimise aja
ning ühised toitlustamise ajad.
· Pikapäevarühma õpilane peab käituma viisakalt ja
lugupidavalt oma kaaslastega ja kõigi täiskasvanutega. Jalutuskäikudel ja
õppekäikudel liigub koos teda saatvate kasvatajatega.
· Pikapäevarühma õpilane on kohustatud hoidma korda
oma isiklikes asjades ja säästlikult kasutama kooli vara.
· Soovituslik on lastel pikapäevarühma kaasa võtta
vahetusriided õues viibimiseks (vastavalt ilmale).
· Kui laps läheb tualetti, puhvetisse, huviringi,
teavitab ta sellest kindlasti pikapäevarühma õpetajat.
· Lapsed võivad pikapäevarühma kaasa võtta oma
mänguasju või mänge (kool kaasatoodud mänguasjade eest ei vastuta).
· Trennist või huviringist tulles peab õpilane
teatama oma tagasitulekust pikapäevarühma kasvatajale.
· Kooli territooriumilt lahkumine ilma õpetaja loata
pikapäevarühmas viibimise ajal ei ole lubatud.
· Pikapäevarühm lõpeb kell 16.00. Selleks ajaks
peavad kõik lapsed olema koolimajast lahkunud.
· Vanem tuleb oma lapsele järele pikapäevarühma,
juhul kui ei ole muud eelnevat omavahelist kokkulepet. Kui lapsevanem ei saa
tulla lapsele järele koolimajja, siis tuleb selle kohta eelnevalt teha märge
lapse päevikusse.
Tallinna Pääsküla Kooli pikapäevarühm 1.klasside
õpilastele.
Pikapäevarühm on tugiteenus, mis võimaldab õpilasele tuge
õpitegevuses ja järelevalvet õppetööst vaba aja sisustamisel.
Õpetaja individualiseeritud lähenemisel arvestatakse lapse
töötempot, kognitiivset võimekust ja õpioskuste taset.
Lapse arengu huvides peetakse sidet klassijuhatajatega.
Erilist tähelepanu pööratakse baasoskuste omandamisele,
õpioskuste kujunemisele, funktsionaalsele lugemisele, loogilise mõtlemise,
tähelepanu- ja keskendumisvõime arendamisele, ülesannete instruktsioonide
lahtimõtestamisele.
Pikapäevarühmas laiendatakse õpilaste teadmisi tervislikest
eluviisidest, liiklusest, perekonnast, viisakast käitumisest, keskkonnast,
tähtpäevadest, traditsioonidest ja teistest elulistest teemadest.
Vabal ajal käiakse looduses, mängitakse osavus- ja
liiklusmänge. Mängude kaudu arendatakse loovust, käelist tegevust, vaimset
tegevust.
Ühised tegevused ja mängud arendavad koostööoskust,
fantaasiat, loovad seoseid õpitu vahel, annavad innustust ja motivatsiooni.
Oma lugemispesa pakub võimalusi tutvuda lastekirjandusega
ja äratada huvi kirjanduse, lugemise ja loometegevuse vastu.
Suhted pikapäevarühmas on sõbralikud laste ja õpetaja
vahel, et lapsed tunneksid end mõnusalt.
Koostöö aluseks on ka pikapäevarühma kodukord, mille täitmist
lastelt nõutakse.
Mõistvat ja toetavat suhtumist oodatakse ka
lastevanematelt.
Üheskoos on mõnus!