Tallinna Pääsküla
Kooli töökorralduse reeglid
1. Üldsätted
1.1 Töökorralduse reeglid
määravad ja täpsustavad tööandja, Tallinna Pääsküla Kooli, ja tema töötajate
õigusi ja kohustusi töösuhetes lisaks töölepinguseaduses, töölepingus ja
ametijuhendis sätestatule.
1.2 Tööandja esindaja on
direktor ning töötaja on isik, kes töötab tööandja juures töölepingu alusel.
1.3 Töölepingu seaduse §
5 lg 1 p 11 ja § 28 lg 2 p 7 kohaselt teavitab tööandja töötajat nii tööle
võtmisel kui ka töötamise ajal kehtestatud reeglitest töökorraldusele.
1.4 Töökorralduse
reeglite eesmärk on kindlustada kord, töö mõistlik ja õiguspärane korraldamine,
ohutud töötingimused ning kõikide töötajate informeeritus kooli
töökorraldusest, üldistest kohustustest ja õigustest.
1.5 Töökorralduse
reeglite kehtestamisel on silmas peetud heausksuse, selguse ja arusaadavuse
põhimõtteid ning reeglid ei või rikkuda töötajate seaduslikke õigusi.
1.6 Tööandjal on õigus
töökorralduse reegleid muuta ja täiendada vastavalt muudatustele kehtivates õigusaktides
või vajadusega tööd ümber korraldada, kuid mitte sagedamini kui kord aastas.
1.7 Töötajatel on õigus
avaldada arvamust ja teha häid ettepanekuid tööreeglite muutmiseks.
1.8 Kehtivate
töökorralduse reeglitega saab tutvuda kooli siseveebis.
1.9 Töökorralduse
reeglite nõuete mittetäitmist käsitletakse tööandja poolt töölepingu
erakorralise ülesütlemise alusena töötajast tuleneval põhjusel.
1.10 Reguleerimata
valdkondades juhinduvad pooled EV seadusandlusest, samuti väljakujunenud
väärtustest, normidest ja põhimõtetest, eetilise käitumise printsiipidest,
mõistlikkusest ning hea usu põhimõttest ning tööandja juures kehtestatud
muudest korralduslikest dokumentidest.
2. Töökultuur
2.1 Iga koolitöötaja
esindab kooli. Temast oleneb kooli hea maine ja konkurentsivõime ning selle
kahjustamine ei ole lubatud.
2.2 Töötajate
omavaheline, õpilastega, lapsevanematega ja kooli külalistega suhtlemine toimub
koolis vastavalt üldistele viisakus- ja käitumisnormidele.
2.3 Töötajate välimus
peab koolis olema korrektne ja puhas, samuti tema töökoht, töövahendid ja
tööalane dokumentatsioon.
2.4 Koolis kantakse
vahetusjalatseid.
2.5 Töötajate eraelu ei
või segada töötegemist ega häirida kolleege.
2.6 Töötaja on lojaalne
koolile ning delikaatne suhtlemisel – hoiab saladuses ega edasta kolmandatele
isikutele talle tööülesandeid täites või juhuslikult teatavaks saanud
töötajate/õpilaste/lapsevanemate isikuandmeid ning isikliku eluga seotud
üksikasju ega halvusta midagi ega kedagi.
2.7 Töökohale ei ole
lubatud kõrvalisi isikuid.
2.8 Kui töötaja märkab
kooli territooriumil võõrast isikut, on oluline teda viisakalt tervitada ning
teha kindlaks, et isik viibib siin põhjendatult.
2.9 Tööalased konfliktid
ja arusaamatused lahendatakse kultuurselt ja viisakalt läbirääkimiste teel.
3. Töölepingu
sõlmimine
3.1 Personali koosseisu
kinnitab direktor.
3.2 Vabad ametikohad
täidetakse koolis üldjuhul konkursi korras.
3.3 Tööandjal on õigus
teha päring kandidaadi kohta Karistusregistrisse.
3.4 Töölepingu sõlmib
tööandja töötajaga isiklikult. Tööleping loetakse sõlmituks, kui pooled on
selle allkirjastanud või töötaja on tööle lubatud.
3.5 Töötaja võimalust
tutvuda enne töölepingu sõlmimist töökoha ja tööoperatsioonide keerukuse
tasemega ei loeta tööle lubamiseks.
3.6 Töölepingu
sõlmimiseks esitab töötaja tööandjale oma isikut ja haridust tõendavad
dokumendid, koduse ja e-posti aadressi, telefoni- ja kontonumbri.
3.7 Andmete hilisemast
muutumisest teavitab töötaja sekretäri.
3.8 Samuti esitab töötaja
tervisetõendi nakkushaiguste tervisekontrolli läbimise kohta ning läbib
vajadusel täiendava tervisekontrolli.
3.9 Töötajatele luuakse
kooli e-posti aadress, mis lisatakse TPK töötajate meililisti, mille kaudu
edastatakse töötajale tööks vajalikke dokumente ja informatsiooni. Töötajaga
töölepingu lõpetamisel e-posti aadress suletakse.
3.10 Tööle võtmisel
kohaldatakse kõigile töötajatele katseaega kuni 4 (neli) kuud, välja arvatud
juhul, kui töölepingus lepitakse kokku lühemas katseajas või katseaja
kohaldamata jätmises.
3.11 Katseaeg on
hindamaks, kas töötaja tervis, teadmised, oskused, võimed ja isikuomadused
vastavad tasemele, mida nõutakse vastava töö tegemisel.
3.12 Katseajal on
töötajal kõik töötaja tavapärased õigused ja kohustused.
3.13 Katseaja tulemused
määrab kindlaks tööandja. Kui tööandja leiab, et katseajal jäi eesmärk
täitmata, on tal õigus tööleping üles öelda, põhjendades seda töötajale.
3.14 Katseaja kestel
tuleb nii töötajal kui tööandjal töölepingu ülesütlemise soovist ette teatada
vähemalt 15 kalendripäeva.
3.15 Aega, mil töötaja
puudus töölt mõjuvatel põhjustel, katseaja hulka ei arvestata ja lõpptähtaeg
lükkub selle perioodi võrra edasi. Mõjuvateks põhjusteks loetakse ajutist
töövõimetust, puhkust ja viibimist ajateenistuses.
3.16 Töölepingut
muudetakse ainult poolte kokkuleppel ning muudatused vormistatakse töölepingu
lisana.
3.17 Õpetajate
töölepingut võib eritingimustel muuta lähtuvalt õppeaasta tunniplaanist
tingitud töökoormuse muutumisega.
3.18 Töölepingu võib
lõpetada vastavalt töölepingu seaduse § 79-100 sätestatule.
4. Töö- ja puhkeaeg
4.1 Tööaeg on töölepingus
kokkulepitud aeg, mille kestel töötaja täidab oma tööülesandeid, alludes
tööandja juhtimisele ja kontrollile.
4.2 Pedagoogilise
personali tööaja arvestamise ja töötasustamise aluseks on ametikoht, mille
suurus on 7 tundi päevas ehk 35 tundi seitsmepäevase ajavahemiku jooksul.
4.3 Õpetajate igapäevane
koolitöö toimub vastavalt tunniplaanile ja õppeaasta üldtööplaanile.
4.4 Õpetajate tööaeg
algab 15 minutit enne oma esimese tunni algust ning tööpäevasisesed vaheajad
tulenevad tunniplaanist.
4.5 Õpetajate üldtööaja
hulka arvatakse:
4.5.1 ainekavade ja
materjalide koostamine ning täiendamine;
4.5.2 tundideks
ettevalmistamine;
4.5.3 tundide andmine;
4.5.4 õppeülesannete
koostamine ja nende parandamine;
4.5.5 eksamite vastuvõtmine;
4.5.6 uurimis- ja
loovtööde juhendamine;
4.5.7 õpilaste
abistamine, nõustamine;
4.5.8 kasvatuslike
ülesannete täitmine väljaspool tunde (õppeekskursioonid, matkad, koolipeod,
õpilaste saatmine esinemistel, olümpiaadidel jne);
4.5.9 osalemine
töökoosolekutel ja projektgruppide töös;
4.5.10 lastevanemate
nõustamine;
4.5.11 arenguvestluste
läbiviimine õpilaste ja lastevanematega;
4.5.12 korrapidamine.
4.6 Muudel ametikohtadel
on tööaeg 8 tundi päevas ehk 40 tundi seitsmepäevase ajavahemiku jooksul.
4.7 Administratsiooni ja
tugipersonali tööaeg on üldjuhul esmaspäevast reedeni kella 8.00st kuni
16.00ni, kui ei ole kokku lepitud teisiti.
4.8 Garderoobitöötaja ja
valvurid töötavad vastavalt haldusjuhi koostatud töögraafikule, mis tehakse
töötajatele teatavaks hiljemalt üks nädal enne uue perioodi algust.
4.9 Tugipersonalile on
ette nähtud pooletunnine vaheaeg pärast neljatunnilist töötamist.
4.10 Pooltevahelisel
kokkuleppel võib rakendada töötamist osalise tööajaga ning sellisel juhul
makstakse töötasu proportsionaalselt koormusele.
4.11 Iganädalaseks
puhkeajaks on üldjuhul laupäevad ja pühapäevad.
4.12 Tervislikel põhjustel puudumise aluseks on
töövõimetusleht või käesoleva korra punktis 4.14 sätestatud tervisepäevade
kasutamine.
4.13 Töötaja peab
teavitama oma haigestumisest, lapse hooldamise tõttu sunnitud töölt puudumisest
või muul põhjusel tööle mitteilmumisest oma vahetut juhti esimesel võimalusel
kas telefoni või e-posti teel. Samuti tuleb võimaluse korral teavitada ajutise
töövõimetuse arvatavast kestusest.
4.14. Töötajal on võimalus
töövõimetusleheta
puududa töölt tervislikel põhjustel kuni kolm kalendripäeva aastas. Tervisepäeva kasutamisel on töötaja
kohustatud teavitama oma vahetut juhti hiljemalt sama päeva hommikul kl 8.00 ja
esitama sellekohase avalduse taotluse Linnatöötaja portaalis. Nimetatud
päevadel säilitatakse töötasu.
4.15 Tööle hilinemise
korral peab töötaja sellest teatama hiljemalt tööpäeva alguseks.
4.16 Töötaja taotluse
alusel võimaldab tööandja töötajale kuni kolm vaba päeva töötasu säilitamisega
abiellumise või töötaja pereliikme surma korral.
4.17 Isiklike asjade
ajamine (arst, notar jne) toimub üldjuhul töötaja vabast ajast. Muude töölt
äraküsimiste puhul esitab töötaja direktorile taotluse vaba päeva saamiseks
vähemalt ühe päeva varem.
4.18 Õppetöö vaheajad on
kõikidel koolitöötajatel tööaeg ja selleks ajaks koostatakse eraldi töökava.
4.19 Õppetöö vaheaega
kasutatakse põhipuhkuste andmiseks, enesetäiendamiseks, õpilaste
järeleaitamiseks, ekskursioonide, matkade ja laagrite korraldamiseks, uueks
õppeaastaks, -perioodiks ettevalmistamiseks, õpikeskkonna ja õppematerjalide
korrastamiseks.
4.20 Üritused
(ekskursioonid, võistlused), mis ületavad üldtööaega või toimuvad
puhkepäevadel, kompenseeritakse vabade päevadega koolivaheajal või tasustatakse
vastavalt seadusele.
4.21 Õpetaja alustab
tundi koolikellaga. Tunni algamisest annab märku eelkell.
4.22 Õpetajatel ei ole
lubatud lahkuda tundide ajal õpilaste juurest (klassist, töökojast, võimlast).
4.23 Õpetaja, kes soovib
koos õpilastega minna õppekäigule jms, esitab vähemalt üks nädal varem e-posti
teel taotluse direktorile ja õppejuhile. Positiivse vastuse korral lepitakse
tundide asendamine kokku õppejuhiga.
4.24 Töö paremaks
korraldamiseks teavitab töötaja tööandjat sellest, kui ta täidab lepingulisi
tööülesandeid mõne teise tööandja juures.
5. Töö tasustamine
5.1 Töötasu makstakse üks
kord kuus arvestuskuule järgneva kuu 8. kuupäeval. Kui palgapäev langeb
puhkepäevale, tehakse ülekanne sellele eelneval tööpäeval.
5.2 Töötasu on
pooltevaheline konfidentsiaalne informatsioon, mida avaldatakse seaduses ette
nähtud juhtudel.
5.3 Maksuvaba tulu summa saab
töötaja soovi korral sisestada/muuta Linnatöötaja portaalis rubriigi TÖÖLAUD
rippmenüüs Maksuvaba tulu määramine.
5.4 TPK töötasujuhendiga
saab tutvuda kooli kodulehel ja siseveebis.
5.5 Eriarvamused
töötasude, lisatasude, kompensatsioonide, hüvitiste, puhkusetasu jm küsimustes
lahendatakse läbirääkimiste teel direktoriga või kokkuleppe mittesaavutamisel
vastavalt kehtivale töövaidluse lahendamise seadusele.
5.6 Ületunnitöö on
töötamine üle kokkulepitud tööaja olenemata sellest, kas töötaja töötab täis-
või osalise tööajaga. Üldjuhul on ületunnitöö lubatud vaid poolte kokkuleppel.
Ületunnitöö ja vabadel päevadel töötamine hüvitatakse vaba aja andmisega, kui
ei lepita kokku teisiti.
5.7 Töötaja on kohustatud
täitma tööandja korraldust teha ületunnitööd ettenägematute asjaolude tõttu,
eelkõige kahju tekkimise ärahoidmiseks. Summeeritud tööaja arvestuse korral
selgub ületunnitöö arvestusperioodi lõpus.
5.8 Lisatasu makstakse
töötajale tööülesannete täitmise eest, mis ei ole määratletud tema töölepingus
ja ametijuhendis. Lisatasu täiendavate tööülesannete eest määrab kooli direktor
kokkuleppel töötajaga ühekordse või tähtaegse lisatasuna.
5.9 Kui täiendavate
tööülesannete täitmine tingib õpetaja poolt ületundide tegemise, hüvitatakse
ületunnitöö kokkuleppel õpetajaga vaba ajaga või makstakse lisatasu
koefitsiendiga 1,5.
5.10 Klassijuhatajatele
ja mentoritele makstakse täiendavat töötasu. Klassijuhataja ülesanded on
kindlaks määratud ametijuhendiga.
5.11 Asendamist rakendatakse nii vaba
töökoha kui ka ajutiselt puuduva töötaja (viibimine haiguslehel, puhkusel,
koolitusel vms) tööülesannete täitmisel. Asendamine toimub üldjuhul asutuse
tööaja piires. Asendustundide
andmise üle peetakse arvestust poolaasta kaupa.
5.12. Töötajale võib
määrata asendustasu tähtajaliselt või sündmuse saabumiseni (nt puuduva töötaja
asendamise ajaks kuni tema tööle naasmise või töölt vabastamiseni või kuni vaba
töökoha täitmiseni). Asendustasu määratakse juhul, kui asendamisega kaasneb
töömahu oluline suurenemine. Asendustunni andmisel vaba tunni ajast on asendustunni tasuks 50%
tarifitseeritud tunnitasust
5.13 Nõutavamast
tulemuslikuma töö eest õpetajate ja teiste töötajate täiendav tasu kokku kuus
võib olla kuni 50 % ametikohale määratud töötasumäärast.
5.14 Tulemuslikuma töö
kriteeriumid määratakse järgmiselt:
1) õpilastega läbiviidud
ürituste eduka korraldamise eest;
2) õpilaste edukas
osavõtt ülekoolilistest aineolümpiaadidest;
3) lõpueksamite ja
tasemetööde kõrgete tulemuste ees (vabariigi keskmistest tulemustest kõrgemad
tulemused);
4) lahtiste tundide
andmine, seminaride ettevalmistus ja läbiviimine;
5) uurimus
kitsaskohtadest aine õpetamisel ja metoodika nende kõrvaldamiseks;
6) eestvedamine kõikidel
tasanditel, osavõtt erinevate komisjonide tööst;
7) uute pedagoogiliste
tehnoloogiate väljatöötamine ja juurutamine;
8) õpilaste uurimus- ja
loovtööde juhendamine;
9) ühekordsete
täiendavate tööülesannete tulemusliku täitmise eest.
5.15 Preemiat makstakse
tunnustusena töötajale väljapaistvate tööalaste saavutuste eest või erakordse
panuse eest ühekordses projektis, lähtudes kooli eelarvelistest võimalustest
ning kooskõlas koolis kehtestatud töötajate tunnustamise tavaga. Preemia
suuruse otsustab kooli direktor igal korral eraldi.
5.16. Tulemuspalka ega
preemiat ei maksta töötajale katseajal ja töölepingu seaduse § 88 lõike 3
kohase kirjaliku hoiatuse saanud töötajale aasta jooksul hoiatuse tegemisest.
3.9. Võimalusel makstakse
töötajale toetust tema perekonnaliikme või vanema surma korral.
6. Töötaja ja tööandja
6.1 Täidavad vastastikku
töölepingu tingimusi.
6.2 On teineteise suhtes
viisakad.
6.3 Hoiduvad tegudest,
mis kahjustavad teise poole huvisid, vara ja tervist ning teevad endast
sõltuva, et töös ei kahjustataks kolmandate poolte vara.
6.4 Täidavad
töötervishoiu- ja tööohutuse, tuleohutuse, kooli töökorralduse ja teistes
õigusaktides ette nähtud vastastikuseid tööalaseid kohustusi.
6.5 TPK töötleb
isikuandmeid seadusest tulenevate ülesannete täitmiseks eesmärgipäraselt ja
minimaalselt. Kasutusele on võetud turvameetmed, et kaitsta isikuandmeid
tahtmatu või volitamata töötlemise, avalikuks tuleku ja hävimise eest.
6.6 TPK
andmekaitsetingimused on kirjas kooli kodulehel.
6.7 Tööle kandideerijalt
küsime andmeid, mille vastu on tööandjal õigustatud huvi.
6.8 Tööle kandideerija
kohta kogutud isikuandmeid säilitatakse kuni värbamisotsuse vaidlustamistähtaja
lõpuni.
7. Töötaja seadusest
tulenevad kohustused
on sätestatud töölepingu
seaduse § 15-27. Sh peab töötaja:
7.1 lugema oma tööalasele
e-posti aadressile saabunud e-kirju vähemalt kord tööpäevas ning vastama neile
vähemalt 3 tööpäeva jooksul, välja arvatud töölähetuses viibimise,
töövõimetuslehe kehtivuse ja puhkuse ajal;
7.2 osalema oma tööalaste
teadmiste ja oskuste arendamiseks kooli korraldatud koolitustel, seminaridel,
koosolekutel ja teistel tööandja korraldatud üritustel;
7.3 osalema info- ja töökoosolekutel.
Puudumistest tuleb teavitada direktorit;
7.4 teatama ajutisest
töövõimetusest ja selle eelduslikust kestusest oma vahetule juhile ja
haridustehnoloogile;
7.5 jälgima, et tema töö
tegemine ei ohustaks töötaja enda või teiste elu ja tervist ning keskkonda;
7.6 kasutama soojus-,
vee-, elektrienergiat, paberit jm ressursse säästlikult. Töölt lahkudes
kustutab tuled, lülitab välja elektriseadmed ning kontrollib, et aknad on
suletud.
8. Tööalaste
korralduste andmine
8.1 Kooli juhib direktor,
kellel on korralduste andmisel kõrgeim õigus.
8.2 Direktori asetäitjad
on juhtkonna liikmed õppejuht, majandusjuhataja ja finantsspetsialist, kes
vastutavad oma valdkonna eest ning on volitatud lahendama valdkonnasiseseid
küsimusi.
8.3 Tööalaseid korraldusi
annab töötajatele vahetu juht.
8.4 Töötaja peab täitma
hädavajadusest tulenevaid korraldusi, eelkõige vääramatu jõu tagajärjel
tööandja varale või muule hüvele tekkida võiva kahju või kahju tekkimise ohu
korral.
8.5 Kooli pedagoogiline
personal täidab õppenõukogu otsuseid.
8.6 Juhtkonna poole võib
küsimuste ja heade ettepanekutega alati pöörduda.
8.7 Tunniplaani koostab
ja muudatusi teeb koostöös õppejuhiga haridustehnoloog.
8.8 Õpetajatel ei ole
õigust omavoliliselt klassi tunnist ära lubada.
8.9 Üksikute õpilaste
mõjuvatel põhjustel tundidest ära lubamise otsustab kas vastava aine õpetaja,
kooliõde või klassijuhataja.
8.10 Keelatud on anda
korraldusi, mis on vastuolus seadustega, ületavad korralduse andja volitusi või
nõuavad tegusid, mille sooritamiseks korralduse saajal puudub õigus.
8.11 Korraldused ja
informatsioon loetakse töötajatele edastatuks, kui sellest on räägitud info-
või töökoosolekul või on info sisestatud kooli veebikalendrisse või saadetud
töötaja tööalasele e.posti aadressile.
9. Töölähetus
9.1 Vastavalt TLS § 21
võib tööandja lähetada töötaja tööülesannete täitmiseks väljapoole töölepinguga
ettenähtud töö tegemise kohta, arvestades õigusaktides ning Tallinna linnapea
käskkirjaga „Teenistus- ja töölähetuste ning lähetustulemuste vormistamine” kehtestatud
korda ning makstes välislähetusel päevaraha ja hüvitades sõidu- ning
majutuskulud eelnevalt kokkulepitud ulatuses vastavalt kuludokumentidele.
9.2 Välislähetuse
päevaraha alammäär on 22,37 eurot ning maksustamisele ei kuulu välislähetuse
päevaraha 50 eurot välislähetuse esimese 15 päeva kohta, kuid kõige rohkem 15
päeva kohta kalendrikuus ja 32 eurot iga järgneva päeva kohta (töölähetuse
määruse § 3 ning § 7 lg 1 p 3).
9.3 Töölähetuse määruse §
4 lõike 4 kohaselt võib (aga ei pea) tööandja välislähetuse päevaraha määra
vähendada kuni 70 protsenti ehk 6,71 euroni päevas, kui lähetuses viibimise
ajal tagatakse lähetatule tasuta toitlustamine.
9.4 Lähetusest tagasi
tulles esitab töötaja LTP-s kuluaruande viie tööpäeva jooksul. Kulutuste mõjuva
põhjuseta hilisemal esitamisel on tööandjal õigus need hüvitamata jätta.
10. Täiend- ja
tasemekoolitused
10.1 Tasemeõppes
(bakalaureus, magistrantuur, doktorantuur) osalevad töötajad esitavad õppeaasta
alguses kantseleisse ülikooli teatise õppimise kohta.
10.2 Tasemeõppes
osalemisel on töötajal õigus õppepuhkusele kuni 30 kalendripäeva kalendriaasta
jooksul, mida tasustatakse vastavalt täiskasvanute koolituse seaduse § 13.
10.3 Tundide asendamine
toimub koostöös õppejuhi ja haridustehnoloogi.
10.4
Täiendkoolitusvajadus vaadatakse läbi valdkonna eest vastutajate poolt ning
esitatakse direktorile taotlus osalemisloa saamiseks. Tundide asendamine toimub
koostöös õppejuhi ja haridustehnoloogiga.
10.5 Huvikoolitusele
lubamine toimub poolte kokkuleppel ning töötaja kulul.
11. Puhkuse korraldus
on sätestatud töölepingu
seaduse § 54-71.
11.1 Töötajad saavad
põhipuhkust täies ulatuses iga töötatud kalendriaasta eest.
11.2 Tööle asumise
kalendriaastal arvutatakse kalendriaastast lühema aja eest põhipuhkust
võrdeliselt töötatud ajaga.
11.3 Tööandja võib
rakendada koolis kollektiivpuhkust.
11.4 Osalise tööajaga
töötaja põhipuhkus on sama pikk kui täistööajaga töötaval töötajal.
11.5 Kalendriaasta
puhkuste planeerimisel lähtutakse töö parima korraldamise huvidest, arvestades
võimalusel töötajate soove.
11.6 Puhkuste ajakava
asub ja töötajate puhkuseid hallatakse elektrooniliselt Linnatöötaja portaalis.
11.7 Jaanuaris saadetakse
töötajatele Linnatöötaja portaali kaudu tööülesanne ajakavapuhkuste
sisestamiseks.
11.8 Puhkuste ajakava on
õigus muuta tööandja ja töötaja kokkuleppel.
11.9 Puhkuste ajakavas
määramata puhkuse (korraline, tasustamata, õppepuhkus jm) kasutamise taotleb
töötaja Linnatöötaja portaalis rubriigi PUHKUS rippmenüüs_Minu puhkused.
11.10 Tasustamata puhkust
antakse üldjuhul koolivaheaegadel ja mitte enam kui 10 kalendripäeva õppeaasta
jooksul.
11.11 Tööandja maksab
töötajale puhkusetasu proportsionaalselt puhatud ajaga puhkuse kasutamise kuule
järgneva kuu palgapäeval.
11.12 Kui töötaja soovib
saada puhkusetasu hiljemalt eelviimasel tööpäeval enne puhkuse algust, esitab
ta tööandjale Linnatöötaja portaalis vähemalt 14 kalendripäeva enne puhkuse
algust sellekohase teatise.
11.13 Puhkus antakse
üldjuhul suvisel koolivaheajal pärast lõpueksamite, täiendava õppetöö ja
järeleksamite toimumist.
11.14 Enne puhkusele
minekut korrastab töötaja oma tööalase dokumentatsiooni ja tööruumi.
11.15 Töötaja teatab oma
puhkuse töövõimetuse tõttu katkestamisest kohe esimesel töövõimetuse päeval oma
vahetule juhile ja kantselei juhatajale.
11.16 Töötajal, kes
haigestub puhkuse ajal, on õigus võtta puhkust kas koheselt peale
töövõimetusperioodi lõppemist või kokkuleppel otsese juhiga muul ajal, esitades
tööandjale vastavasisulise taotluse.
11.17 Puhkuse asendamine
rahalise kompensatsiooniga on võimalik vaid töösuhte lõppemisel enne puhkuse
kasutamist.
11.18 Töötaja, kes
kasutab arvutit oma igapäevaste tööülesannete täitmisel, seadistab enne
puhkusele minekut oma e-postile automaatvastuse puhkusel olemise kohta.
12. Töötaja hoiatamise
kord ning töölepingu erakorraline ülesütlemine töötajast tuleneval põhjusel
12.1 Hoiatuse eesmärk on
juhtida töötaja tähelepanu rikkumisele ning anda talle võimalus käitumist
parandada.
12.2 Esmakordsel
rikkumisel hoiatatakse töötajat kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis,
kus antakse teada, et järgmise rikkumise korral öeldakse tööleping
erakorraliselt üles.
12.3 Tööandjal on õigus
tööleping erakorraliselt üles öelda vastavalt TLS § 88 lg 1 p 3, VÕS § 196
lõige 2, kui töötaja on vaatamata eelnevale hoiatusele eiranud tööandja
mõistlikke korraldusi ja rikkunud kokkulepitud reegleid, eelkõige kui töötaja:
12.3.1 võtab tööle kaasa
alkoholi või tarbib seda töökohal, viibib ebakainena tööl (ka jääknähtudega);
12.3.2 ei täida mõjuva
põhjuseta süstemaatiliselt temale töölepingus või ametijuhendis kokkulepitud
tööülesandeid või saboteerib töö tegemist;
12.3.3 rikub
töödistsipliini või töökohustusi vähemalt kahel korral 7 kalendripäeva jooksul;
12.3.4 puudub
omavoliliselt töölt ilma mõjuva põhjuseta;
12.3.5 lahkub töölt
omavoliliselt;
12.3.6 on puudunud
vähemalt ühe nädala ega ole oma haigestumisest informeerinud kirjalikku
taasesitamist võimaldaval viisil kas oma vahetut juhti või direktorit;
12.3.7 on tahtlikult või
raskest hooletusest tegevuse või tegevusetuse tõttu kahjustanud tööandja või
kaastöötajate vara; on varastanud, omastanud või röövinud ja/või eeltoodule
kaasa aidanud ja/või on varavastast kuritegu varjanud;
12.3.8 töötaja poolt on
tekitatud vara puudujääk, riknemine, hävimine, kaotsiminek;
12.3.9 on eiranud
töötervishoiu, töö- ja elektriohutuse nõudeid ja/või tuleohutusnõudeid, mis
põhjustas või võis põhjustada raskeid tagajärgi.
12.3.10 on eiranud
tööandja mõistlikke korraldusi või rikkunud töökohustusi (sh kohustuste
mittetäitmine või mittekorrektne täitmine), hilinenud tööle (hilinemiseks
loetakse kuni üks tund tööpäeva algusest); on eiranud töötervishoiu- ja
tööohutuse nõudeid sh isikukaitsevahendite ja eririietuse mittekandmine;
12.3.11 on pannud toime
teo, millega on põhjustanud tööandja usalduse kaotuse enda vastu;
12.3.12 on põhjustanud
kolleegide või lapsevanemate usaldamatuse tööandja vastu;
12.3.13 on põhjustanud
kolmandate isikute usaldamatuse tööandja vastu;
12.3.14 häiris kooli
normaalset tööd.
12.4 Töötajale ei maksta
tasu aja eest, mil ta oli eelnimetatud põhjustel töölt kõrvaldatud.
12.5 Hoiatust ei ole vaja
ning tööandjal on õigus tööleping erakorraliselt üles öelda olulise rikkumise
(VÕS § 116 lõike 2 punktid 2 kuni 4) korral, eelkõige kui:
12.5.1 töötaja rikkus
kohustust, mille täpne järgimine oli lepingust tulenevalt tööandja huvi
püsimise eelduseks lepingu täitmise vastu;
12.5.2 töötaja rikkus
kohustust tahtlikult või raske hooletuse tõttu;
12.5.3 kohustuse
rikkumine annab tööandjale mõistliku põhjuse eeldada, et töötaja ei täida
kohustusi ka edaspidi;
12.5.4 tööl joobes
viibimise tõttu (TLS § 88 lg 1 p 4);
12.5.5 töötaja on
kasutanud kolleegi või õpilase suhtes füüsilist vägivalda.
12.6 Töötajalt nõutakse
töökohustuste rikkumise korral seletuskirja. Töötaja keeldumine seletuskirja
andmisest ei takista karistuse määramist. Karistuse määramisel arvestatakse
üleastumise raskust, toimepanemise asjaolusid ning töötaja eelnenud tööd ja
käitumist.
12.7 Erakorralisest
ülesütlemisest teatab tööandja töötajale ette, järgides töölepingu seaduse § 97
nimetatud etteteatamistähtaegu.
13. Töötajate
motiveerimine ja tunnustamine
13.1 Töötajate
tunnustamine toimub vastavalt koolis kehtivale tunnustamise korrale.
13.2 Töötajate
motiveerimiseks korraldatakse ühiseid õppekäike, -üritusi, väljasõiduseminare,
võimaldatakse töötajal osaleda soovitud koolitusel, parendatakse töötajate
töötingimusi ja heaolu. Kohaldatakse töötasustamise juhendis määratletud.
14. Sidevahendite
kasutamine
14.1 Töötajate tööarvutid
on kindlustatud paroolidega.
14.2 Tööandja ei jälgi
ega kontrolli töötajate e-posti.
14.3 Tööarvutit võib
kasutada isiklikul otstarbel, pidades silmas hea tava piire.
14.4 Töötaja töölt
lahkumisel puhastab IT juht arvuti töötaja isiklikest andmetest ja sulgeb
töötaja ametliku e-posti aadressi.
14.5 Töötelefoni
kasutamisel lähtutakse hea tava piiridest. Isiklikeks kõnedeks võib töötelefone
kasutada vaid äärmisel vajadusel.
14.6 Üldjuhul on
õpetajate mobiiltelefon tundide ajal välja lülitatud või hääletul režiimil.
Isiklike telefonikõnede pidamine ja sotsiaalmeedia kasutamine tundide ajal ei
ole lubatud.
15. Kooli kodukord ja
omandikaitse
15.1 Koolimaja peauks on
õppeperioodil avatud 7.30 kuni 22.00.
15.2 Kooli uksed avab
hommikul ja deaktiveerib valvesignalisatsiooni garderoobitöötaja, õhtul sulgeb
valvur ja aktiveerib valvesignalisatsiooni.
15.3 Töötaja, kellel ei
ole kooli ruumide valvesse paneku õigust, ei tohi jääda kooli ruumidesse peale
ametliku tööaja lõppu ilma haldusjuhiga kooskõlastamata.
15.4 Töötajad jälgivad
koolimaja lahtioleku aegu ning kokkulepitud külaliste tuleku puhul teavitatakse
sellest vastavat töötajat.
15.5 Töölt lahkudes
sulgeb aknad, lülitab välja elektriseadmed ja valguse ning lukustab ukse.
Klassiruumides tõstetakse pärast viimast tundi toolid laudadele ning
puhastatakse tahvel.
15.6 Uus töötaja saab majandusjuhatajalt
vajalikud võtmed ja personalikaardi. Võtmete ja/või kaardi kaotamise või
varguse puhul tuleb sellest kohe teavitada majandusjuhatajat.
15.7 Kaarti ja/või
võtmeid ei tohi anda teistele kasutamiseks ega avada kõrvalistele isikutele
ust.
15.8 Kooli võtmeid
õpilastele anda ei või.
15.9 Koolitoit on
töötajatele tasuline.
15.10 Koolimajas ürituste
korraldamisel, kuhu on kaasatud inimesed väljastpoolt kooli, lepib korraldaja
ürituse toimumise kokku kooli majandusjuhatajaga.
15.11 Puhkepäevadel ja
koolivaheaegadel lubatakse õpilastel koolimajja siseneda kokkuleppel
koolitöötajaga ja tema vastutusel, et tagada ohutus, omandi ja vara kaitse.
Koolitöötaja informeerib eelnevalt sellest kirjalikult majandusjuhatajat.
15.12 Töötaja suhtub tema
kasutuses olevasse tööandja varasse heaperemehelikult ning tagab selle
säilimise. Vara võimalikku hävimist ohustavatest asjaoludest või nende
tekkimise ohust teavitab töötaja tööandjat viivitamatult ning võimalusel
kõrvaldab ohu ilma erikorralduseta.
15.13 Tööandja varale
tekitatud kahju nõutakse selle tekitajalt sisse kas asendamise või uuendamise hinna
ulatuses.
15.14 Sissemurdmisjälgede
avastamisel ei või töötaja siseneda ruumidesse enne, kui on sellest
informeerinud direktorit või majandusjuhatajat ning saanud juhised edasiseks
tegutsemiseks.
15.15 Töötajale
tööalaseks kasutamiseks antud töövahendeid ei kasutata isiklikel eesmärkidel.
15.16 Töötaja jälgib, et
tema tegevus tööprotsessi käigus (tolm, aur, suits) ei põhjustaks
tuletõrjesignalisatsiooni asjatut käivitamist.
15.17 Töötaja hooletuse
tõttu tuletõrjesignalisatsiooni asjatust käivitumisest tekkinud kulu hüvitab
töötaja.
15.18 Valve- või
tuletõrjesignalisatsiooni käivitumisel õppetöö ajal tuleb kas evakueeruda
vastavalt evakuatsiooniplaanile või sulguda ruumidesse, kui ei ole antud muud
korraldust.
15.19 Valehäire korral
selgitab majandusjuhataja välja signalisatsiooni käivitumise põhjuse.
15.20 Tööandja ei vastuta
töötajate isiklikule varale nende endi hooletusest tekkinud kahju eest.
15.21 Töölepingu
lõppemisel tagastab töötaja hiljemalt viimasel tööpäeval kõik temale tööandja
poolt kasutusse antud võtmed ja varad.
16. Töötervishoid,
töö- ja tuleohutus
16.1 Töötervishoiu, töö-
ja tuleohutuse nõuete täitmine on kohustuslik kõikidele töötajatele.
16.2 Enne tööle lubamist selgitab
majandusjuhataja uuele töötajale tema töö võimalikke ohtusid ja kahjulikke
mõjusid.
16.3 Tööandja:
16.3.1 nõuab ja jälgib
ohutusnõuete täitmist;
16.3.2 kindlustab
masinate, seadmete jm töövahendite töökorras oleku;
16.3.3 määrab tuleohutuse
eest vastutavad isikud;
16.3.4 tagab esmaste
tulekustutusvahendite olemasolu ja korrasoleku;
16.3.5 tagab ruumides
evakuatsiooniplaanide olemasolu kõigile nähtaval kohal.
16.4 Töötaja:
16.4.1 osaleb tööandja
poolt korraldatud töö- ja tuleohutusalastel koolitustel;
16.4.2 järgib
töötervishoiu, töö- ja tuleohutuse nõudeid;
16.4.3 osaleb ohutu
töökeskkonna loomisel;
16.4.4 järgib tööandja
kehtestatud töö- ja puhkeaja korraldust;
16.4.5 läbib
tervisekontrolli vastavalt nõuetele;
16.4.6 teatab
viivitamatult tööandjale õnnetusjuhtumist, avariist, tulekahjust või tekkimise
ohust;
16.4.7 aineõpetaja
informeerib õpilasi võimalikest ohtudest ainetunnis. Keemia, füüsika,
arvutiõpetuse, tehnoloogiaõpetuse ja kehalise kasvatuse õpetajad peavad
õpilastele läbi viima oma õppeaine ohutustehnika alase väljaõppe.
16.5 Koolis ja kooli
territooriumil on keelatud levitada ja tarvitada narkootilisi ja toksilisi
aineid, alkohoolseid jooke, tubakatooteid/e-sigarette.
17. Korruptsiooni ja
huvide konflikti ennetamine ja vältimine
17.1 Koolis täidetakse
tööülesandeid ausalt, erapooletult ja läbipaistvalt, püüdes vältida
korruptsiooniohtlikke olukordi ning hoidudes korruptsiooniohtlikest suhetest.
17.2 Töötaja väldib
asutuse ressursside kasutamist isiklikul otstarbel ning oma võimupositsiooni kasutamist
isiklike eesmärkide täitmiseks.
17.3 Töötaja tegutseb TPK
huvides, on koolile lojaalne ning väldib tööülesandeid täites huvide konflikti
tekkimist.
17.4 Võimalikust huvide
konflikti juhtumist või korruptsiooniohtlikust olukorrast teavitab töötaja
tööandjat viivitamatult taasesitamist võimaldavas vormis ning tööandja annab
töötajale vajalikud edasised käitumisjuhised.
17.5 Teavitused ja
otsused registreeritakse dokumendiregistris.
17.6 Töötajal ei ole
õigust teha otsuseid, mis on seotud tema enda või temaga seotud isiku suhtes.
Toimingupiiranguid ei kohaldata õppetöö korraldamisel rutiinsete otsuste puhul,
kui otsustajal puudub kaalutlusõigus.
17.7 Kooli töötajad ei
võta vastu kingitusi, soodustusi ega pakkumisi, mis võivad mõjutada
erapooletust tööülesannete täitmisel ning seada kahtluse alla objektiivsuse.
17.8 Koolisiseseid
korruptsioonijuhtumeid menetleb koolijuht.