Kinnitatud
direktori 23. november 2023
käskkirjaga nr 1-5/21/4 2023
Juhendatud e-õppe kord
Käesolev kord sätestab e-õppe läbiviimise
korra Tallinna Pääsküla Koolis. Juhendatud e-õppe päevi võib kool läbi viia
vastavalt kooli üldtööplaanile või juhtkonna otsusele.
Mõisted:
Juhendatud e-õpe
- õppetöö vorm, milles õppetööd viiakse läbi virtuaalkeskkondade kaudu.
Juhendatud e-õpe on statsionaarse õppe üks vormidest.
E-õppe päev
- ühepäevane õppetöö vorm, milles rakendatakse juhendatud e-õppeks ettenähtud
õppetöö kokkuleppeid (õppimine toimub väljaspool kooli e-õppena, õpetaja
planeerib, tagasisidestab ja nõustab õpilasi).
Kontaktõppe päev
– õpilaste juhendamine tunnis, ühistegevused kogu klassiga, hindamine ja
tagasiside.
Hübriidõpe
- õppetöö vorm, mis leiab aset nii juhendatud e-õppe kui osalise kontaktõppe
sümbioosina.
Virtuaalne õpikeskkond
- vahend, mis on orienteeritud õppeprotsessi läbiviimisele veebis Videotund
- otse-eetris toimuv tund virtuaalses keskkonnas, Tallinna
Pääsküla Kool kasutab selleks Google Classroom keskkonda.
Eriolukordadest tingitud e-õppepäevad:
1.
Eriolukordade puhul, kus koolis viibimine võib kujutada ohtu seal
viibivate inimeste turvalisusele või tervisele, võib kooli juhtkond otsustada
kooli osalisele või täielikule juhendatud e-õppele suunamise. Otsuse tegemisel
arvestatakse konkreetset olukorda ja vastava valdkonna spetsialistide
(Terviseamet, Päästeamet vm) arvamust ning otsus kooskõlastatakse vajadusel
kooli pidajaga.
2.
Otsusest teavitatakse kooli töötajaid, õpilasi ja nende vanemaid
eKooli kaudu. Teavituses on välja toodud otsuse põhjendus ja juhendatud e-õppe
periood. Kui perioodi ei ole võimalik määratleda, siis on teavituses info
selle kohta, millal ja kuidas antakse teada e-õppe perioodi kestvusest.
Üldtööplaanis kajastuvad
e-õppepäevad:
Korralised e-õppepäevad kajastuvad kooli
üldtööplaanis (kooli kodulehel), toimumise täpsem info klassijuhatajalt. Korraliste e-õppepäevade
eesmärgid on:
- koolipere arendab digipädevust,
kasutades tehnoloogia võimalusi õppe-eesmärkide saavutamiseks;
- õpilane omandab ainealaseid teadmisi
ja oskuseid, kasutades tehnoloogia võimalusi;
- õpilane kujundab vastutus- ja
kohusetunnet, loovust ning koostööoskust;
- õpilane kinnistab oskust kasutada
õppetöö eesmärgil iseseisvalt digitaalseid materjale;
- õpilane arendab suutlikkust oma aega
planeerida ja plaani järgida.
Juhendatud e-õppe vormid :
Sünkroonne õpe
1.
Tunnid viiakse läbi veebikeskkonnas.
2.
Õppimine ja õpetamine toimub kõigil samal ajal.
3.
Sünkroonseks õppeks on erinevaid võimalusi, näiteks:
a) õppijad võivad jaguneda füüsilise
klassiruumi ja oma kodude vahel;
b) õppijad võivad olla klassiruumis,
õpetaja kodus jne.
Asünkroonne õpe
1.
Toimub kodus või klassiruumis.
2.
Ettevalmistatud juhendid, tunnisalvestused või videoloengud.
3.
Õppimine ja õpetamine ei toimu samal ajal.
4.
Eeldab õpilaselt iseseisvat ajaplaneerimist.
5.
Õpilased saavad vajadusel individuaalset juhendamist.
Juhendatud e-õppe korraldus ja reeglid:
- Juhendatud
e-õpe toimub kõikides klassides tunniplaani alusel.
- Juhendatud e-õppe läbiviimise
vormi ja sisu üle otsustab aineõpetaja. Eriolukordadest tingitud
e-õppepäevade vorm
võib olla videotund või iseseisev töö. Korralistel e-õppepäevadel toimub
õppetöö ainult videotundidena.
- Õpetaja pakub õpilasele
vajadusel individuaalset nõustamist.
- Eriolukorrast
tingitud e-õppepäevadel toimuvad 50% sama aine tundidest videotundidena.
- Õpetaja märgib
kõikide tundide teemad ja õppeülesanded eKooli päevikusse
tunni teema lahtrisse ja lisab sisulise pealkirja järele sulgudesse, kas
tegu on videotunni või iseseisva tööga. [Näide: Käändsõnade astmevaheldus (videotund)
või Kalade tunnused
(iseseisev töö)]
- Aineõpetaja sisestab
tunnikirjelduse, videotunni
jaoks vajaliku info (link, parool, kellaaeg jms) e-kooli eelmisel päeval
hiljemalt kl 17.00.
- Tunnikirjeldus on
struktureeritud (Näiteks: videotunni
link; ülesande vorm – suuline või kirjalik; ülesande tähtaeg; viide
õppematerjalidele, st võimalikult täpne link).
- Iga eKooli märgitud ülesande
järel on kirjas, kas ja millal õpetaja ootab seda ülesannet tagasi
hindamiseks. Tunnitöö kuulub tegemisele õppepäeva jooksul või õpetaja
seatud tähtajaks.
- Hindamine toimub vastavalt kooli
hindamisjuhendile.
- Kui õpetaja antud ülesanne
sisaldab õpilase enda filmimist, pakub õpetaja välja ka alternatiivse
võimaluse. Õpetaja ei jaga saadetud salvestusi teistega ja kustutab need
kohe pärast hindamist. Kui õpetaja soovib saadud töid tunnis õppetöö
eesmärgil näidata, siis küsib ta eelnevalt selleks luba.
- Videotunnis
osalemine on õpilasele kohustuslik.
● Kui õpilasel puudub võimalus osaleda, tuleb lapsevanemal teha
selle kohta märge koos põhjusega eKooli. Vastasel juhul loetakse õpilane
põhjuseta puudujaks.
● Kui õpilane on nimeliselt kohal, aga õpetaja temaga korduvalt
ühendust ei saa, siis loetakse õpilane põhjuseta puudujaks.
●
Kui õpilane ei osale e-õppes võtab klassijuhataja ühendust õpilase
või tema vanemaga.
Tugiteenused:
Koolipsühholoog,
sotsiaalpedagoog ja eripedagoog nõustavad õpilast ja vanemat e-posti, telefoni
või vajaduse korral ja kokkuleppel video vahendusel. Koolipsühholoogide ja
eripedagoogi kontaktid on kättesaadavad kooli kodulehelt.
Infotehnoloogiliste küsimuste, sealhulgas sülearvuti laenutamise vajaduse
korral pöördub õpilane infojuhi poole.
LISA.
Õpilase meelespea videotunnis osalemisel
Videotunniks vajalikud vahendid:
E-õppes
osalemiseks vajab õpilane laua-, süle- või tahvelarvutit või nutitelefoni ning
internetiühendust,
töötavat kaamerat, mikrofoni ja kõlareid või kõrvaklappe.
Ettevalmistus
videotunniks:
Õpilane
● osaleb tunnis oma töökohal (mitte voodis, bussis, mere ääres
jne);
● riietub korrektselt (tunnile sobilikult);
● paneb lauale valmis tunniks vajalikud vahendid (õpiku, töövihiku,
vihikud jne);
● avab arvuti vähemalt 10 min enne tunni algust;
● kontrollib, kas tehnilised vahendid on korras (internetiühendus
toimib, videopilt on sisse lülitatud, mikrofon töötab);
● püüab tagada, et tunni ajal ei kostaks segavaid taustahelisid
(raadio, televiisor, koduloomad jne).
Videotunni ajal:
Õpilane
● siseneb tundi oma täisnimega ja kooli meiliaadressiga ning
lülitab sisse kaamera. Kaamerapildita tunnis osalemine on ainult erandjuhtumil
ja sellest on õpetajat eelnevalt teavitatud;
● ei jaga videotunni linki ega paroole võõrastele isikutele;
● ei filmi, salvesta või pildista tundi;
● lülitab mikrofoni sisse ainult siis, kui õpetaja on selleks loa
andnud;
● edastab vestlusalas ainult õppetööga seotud infot; vastamiseks
annab käega märku, teavitab tehnilistest tõrgetest;
●
töötab kogu tunni kaasa, ei tegele kõrvaliste asjadega (ei suhtle
sotsiaalmeedias, ei õpi teisi aineid, ei söö, ei risusta ekraani);
● ei lahku tunnist enne, kui õpetaja on selleks loa andnud.